MADE
Het Engelse MADE kwam in 2010 op de markt en is toonaangevend in de interieur- en designbranche. Door de exclusieve designs, het kleinschalige productiemodel en de beperkte oplages, houdt het merk de industrie scherp. In hun grote showroom aan de Amsterdamse Raadhuisstraat kun je de designs voelen en proeven, en kun je samen met MADE-experts het interieur van je dromen realiseren en direct online bestellen. De meubels en accessoires zijn alle zorgvuldig ontworpen, kwalitatief sterk en betaalbaar. Het merk werkt veel samen met onafhankelijke designers en makers wat leidt tot creaties en items waar je direct van houdt én blijft houden.
Never Ordinary
Sinds deze maand heeft MADE een nieuwe brand identity. ‘Never Ordinary’ staat voor alle unieke designs die je bij MADE kunt kopen. Alles draait om creativiteit en originaliteit, en is dus nooit gewoon. Ook gaat het over statements, details en de unieke visie op interieur die MADE voor haar klanten naar een hoog niveau tilt. Het merk laat met hun nieuwe campagne (zie video) zien dat ze een autoriteit zijn op het gebied van verrassende ontwerpen en samenwerkingen. Voor designfestival GLUE sloeg MADE de handen ineen met Studio Gert Wessels en het resultaat is prachtig.
Studio Gert Wessels
Tijdens GLUE nodigt MADE je uit voor de expositie van Studio Gert Wessels in The Apartment, het appartement dat zich boven de showroom van MADE bevindt en door de kunstenaar werd omgetoverd tot een Never Ordinary-wereld - en wij mochten een kijkje nemen. In een ruimte met zilveren muren en groen-blauwe tl-buizen komen de bijzondere kunstwerken van Studio Gert Wessels goed tot zijn recht. De designs zijn uitermate origineel en dus allesbehalve ordinary. Zelfs van de meest gewone elementen - denk aan een stopcontact, wees er snel bij ivm gelimiteerde oplage - geeft hij een creatieve draai waardoor het perfect bij het nieuwe MADE past en tot kunst wordt verheven. Gert Wessels kleurt niet binnen de lijntjes en werkt met verschillende materialen die voor een statement in je interieur kunnen zorgen. Hij omschrijft het zelf als het geluk dat-ie heeft om zes dagen per week in piepschuim te mogen zagen. En dat leidt niet alleen tot originele creaties, maar maakt het ook onvoorspelbaar. Hij speelt met de relatie tussen vorm en functie met verrassende pronkstukken als resultaat. De samenwerking tussen de kunstenaar en het designmerk past goed bij de gedachte dat interieur eigenlijk net zo origineel als de mensen zouden moeten zijn die erin wonen.

In samenwerking met MADE.