Creatief project
BLK DNM begon in 2011 als creatief project in downtown New York en groeide door de jaren heen uit tot een internationaal modemerk dat zich richt op kleine collecties voor vrouwen en mannen waarin een aantal key pieces centraal staan. Het merk heeft een sterke culturele identiteit, gedreven rond thema’s zoals gelijkheid, vrijheid, politiek en kunst. De focus ligt op de onafhankelijke vrouw die sterk in haar schoenen staat en zich een mooie (inloop)kast kan veroorloven vol tijdloze kledingstukken waar ze de rest van haar leven mee kan doen. Een vrouw van de wereld die weet wat ze wil en wat ze kan.
Filosofie
De filosofie van BLK DNM gaat dus uit van het ontwerpen van garderobeklassiekers en iconische, tijdloze kledingstukken met een perfecte fit. Deze gaan niet alleen jaren mee, maar wil je zelf het liefst ook altijd blijven dragen, zo fijn zijn ze. Duurzaamheid staat niet voor niets hoog in het vaandel en bij alle collectiestukken wordt nagedacht over de houdbaarheid van het item en het werken met gerecycleerde en organische initiatieven om bij te dragen aan een beter milieu. Het merk, nu onder creative director Jessy Heuvelink die het merk met een re-branding opnieuw op de kaart zette, maakt goede chique basics, prachtig maatwerk van mooie stoffen waaronder veel denim en leer. Denk hierbij aan invloeden van Saint Laurent en Céline, maar ook aan rock, city vibes en cool girl.
Capsulegarderobe
Wil je je garderobe een chique touch geven en een tijdloze upgrade, dan is BLK DNM een goed merk om in te investeren. Met een paar goede jeans en T-shirts, stoere leren stukken, dé perfecte blazer en nette pantalon kun je tenslotte nooit de mist in gaan, of je nu naar kantoor gaat of naar een event. Ook vind je er accessoires en schoenen om iedere look mee af te maken. Een boost zelfvertrouwen gegarandeerd!
In samenwerking met BLK DNM.