Met deze items wordt de herfst een stuk leuker

vrijdag 22 september 2023 Jane van Hout

Of je er nu op zit te wachten of liever nog even in zomersferen blijft, de herfst is officieel begonnen en de kans dat we de komende tijd koudere en nattere dagen door moeten komen, is groot. Daarom de fijnste items onder elkaar om het nieuwe seizoen in stijl te trotseren.

Fresh ‘n Rebel

      

Het Rotterdamse gadgetmerk Fresh ‘n Rebel lanceerde onlangs tijdens Amsterdam Fashion Week een nieuwe inspirerende campagne waarin iedereen wordt uitgedaagd uit zijn of haar comfortzone te stappen. En wat is een beter moment om dit te doen dan aan de start van een nieuw seizoen? Met kleurrijke ontwerpen van koptelefoons, oortjes en andere mobiele gadgets, spoort Fresh ‘n Rebel aan gedurfde keuzes te maken en toch authentiek te blijven. Brandambassadeur Davina Michelle is de ultieme representatie van de bijbehorende slogan ‘Be bold. Choose different’, maar ook dj en model Arantza Oosterwolde en multidisciplinair creative Tim Wes, staan als brandambassadeurs geheel achter de nieuwe brand claim. Dus zoek je dit nieuwe seizoen nog fijne tools voor onderweg, stap dan eens buiten de gebaande paden en ga voor een bijzondere koptelefoon of stijlvol gekleurde powerbank. 

Beeld: Fresh 'n Rebel

Munthe

     

De herfst staat voor layering, het spelen met stoffen en de herintroductie van knitwear in je dagelijkse looks. The Simple Studio biedt alles wat je wil rondom de transitie naar de herfst en maakt het alle drie mogelijk op een chique manier. Deze nieuwe lijn van het Deense modemerk Munthe bouwt voort op het erfgoed van het merk, maar bevat meer tijdloze, klassieke items. De hoofdrol van de campagne is weggelegd voor model en tandarts Ilirida Krasniqi, die de combinatie van luxe en Scandinavisch minimalisme op een prachtige manier weerspiegelt. Munthe’s The Simple Studio is een holistische, duurzame collectie met een minimalistische signatuur vol maatwerk, neutrale kleuren, subtiele details en zachte, sensuele materialen, waar we in dit cozy seizoen zo naar verlangen. Perfect voor iedere gelegenheid en vol go-to-stijlen die het lichaam accentueren.  

Beeld: Arton Sefa / Munthe⁠

Coca-Cola

       

Misschien denk je bij Coca-Cola eerder aan de zomer of aan Kerstmis, maar juist deze herfst kun je genieten van een heel bijzondere limited-edition smaak die gemaakt is met AI en geïnspireerd is op het jaar 3000. De Coca-Cola 3000 Zero Sugar is verfrissend zoals je van het merk gewend bent, maar neemt je tegelijkertijd mee naar een futuristische wereld. De smaak van de nieuwe, in gelimiteerde oplage beschikbare Coca-Cola, werd gecreëerd door de samenwerking tussen de menselijke visie op de toekomst en kunstmatige intelligentie (AI). Het resultaat is niet alleen erg lekker, wanneer je het futuristische blauw-roze blikje scant - eveneens het werk van AI -, word je meegenomen naar de Creations Hub; hier kun je door een speciale AI-lens zelf een blik werpen op de toekomst. Dus wil je even ontsnappen aan de druilerige herfstdagen, dan is een slok Coca-Cola 3000 Zero Sugar je redding, want voordat je het weet, ben je weer in de zomer (van het jaar 3000) beland. 

Beeld: Coca-Cola

Ba&sh X Cowboy

      

Speciaal voor het nieuwe back-to-work-seizoen is modelabel ba&sh de samenwerking aangegaan met e-bikemerk Cowboy, zodat iedereen veilig en modisch op haar werk kan aankomen. De bijpassende helm van Cosmo Connected maakt de nieuwe ride compleet, zonder dat je op stijl hoeft in te leveren. Ba&sh zoekt altijd naar nieuwe manieren om vrouwen te kunnen helpen in hun dagelijkse leven en de samenwerking met Cowboy sluit daar perfect op aan. De stijlvolle fiets, een nieuwe limited-edition versie van Cowboy’s populairste model, heeft strakke lijnen, een zandkleurig zadel en banden met reliëf, geen overbodige schakels of knoppen, een draadloze telefoonoplader (hoe handig!) en een prachtig lavendelkleurig frame, waardoor die perfect past bij de najaarslooks van het modemerk. Heel erg esthetisch, maar dat is niet het enige: de e-bike past zich door de AdaptivePower-technologie aan de omgeving en weersomstandigheden aan en kan hier slim op reageren. Kom je dus in een storm terecht of moet je een steile helling op, dan merk je hier niets van. Kortom: een duurzame vorm van mobiliteit die het dagelijks leven een stuk makkelijker en stijlvoller maakt. Win-win. 

Beeld: ba&sh

GOBI Cashmere

       

Het fijne aan de herfst is dat je je weer kunt verhullen in heerlijke kasjmieren items. Het Mongoolse premium en duurzame kledingmerk, GOBI Cashmere, lanceerde onlangs een nieuwe kasjmiercollectie in samenwerking met de Italiaanse ontwerper Giorgio Spina. De herfstcollectie ‘The Face’ werd geïnspireerd door de natuur en is daarnaast een samensmelting van kunst en mode. Ieder kledingstuk is iconisch en heeft een focus op kwaliteit, technologie en maatwerk, met silhouetten die het lichaam herdefiniëren en de ultieme vorm van bewegingsvrijheid geven. Van sjaals, jassen, truien, broeken en rokken; alle items geven een gevoel van comfort en kennen een uitgebreid kleurenpalet. Wat ons betreft de perfecte toevoeging aan je herfstgarderobe. 

Beeld: GOBI Cashmere

Ateljé 

     

Aangezien onze telefoon steeds meer is uitgegroeid tot mode-item waarmee je stijlvol voor de dag wil komen, zijn bijbehorende accessoires tegenwoordig veel meer dan praktisch, maar vooral heel erg modisch. Met de telefoonkoorden van Ateljé zie je er niet alleen fantastisch uit, maar heb je ook je handen vrij om onbezorgd de deur uit te gaan. Onder de naam Ateljé Studio, lanceerde het merk een nieuwe collectie die draait om creativiteit, coziness en kleur, en geïnspireerd is door kunst en de natuur. Alsof je een denkbeeldig atelier binnenstapt waar grote ideeën en dromen tot leven komen, en waar iedereen een kunstenaar kan zijn, met je telefoon en de wereld binnen handbereik. Denk bij deze collectie aan kleurrijke, duurzame telefoon- en laptopaccessoires, maar ook aan on-trend puffy tassen. En dat alles in artistieke prints en een herfstpalet van oranje, chocoladebruin en dieproze. Alle telefoonhoesjes en het best-selling parelkoord zijn bovendien gemaakt van gerecycled materiaal en ook beschikbaar voor de vandaag uitgebrachte iPhone 15. 

Beeld: Maxime Cardol / Ateljé

BIMBA Y LOLA  

     

Modemerk BIMBA Y LOLA neemt ons deze herfst mee naar het pretpark. Een mechanische speeltuin vol felle kleuren, wervelende vormen en plezier die direct de aandacht trekken. Centraal in deze seizoenscollectie staat de nieuwste variant van de Pocket Bag; de welbekende tas van het merk, die gemaakt is van hoogwaardig leer en vanaf nu verkrijgbaar is in herfstig zwart, rood, grijs of een opvallende koeienprint - dé stijlvolle finishing touch van al je herfstlooks.

Beeld: Yago Castromil / BIMBA Y LOLA

BACARDÍ X Filling Pieces 

     

De herfstgedachte van de samenwerking tussen BACARDÍ en Filling Pieces draait om verbinding. De twee merken willen mensen samenbrengen door een podium te bieden waar iedereen zichzelf kan zijn. Deze samenwerking startte al tijdens Lowlands en neemt je mee richting Amsterdam Dance Event. Voor beide merken een lokaal hoogtepunt, want zowel het bekende rummerk als het luxe kledingmerk hebben naast streetwear een grote passie voor muziek, én dus voor de verbinding tussen mensen. BACARDÍ wil avontuurlijke momenten creëren, mensen aanmoedigen om zichzelf te zijn en de kracht geven om dit te laten zien. Filling Pieces staat eveneens voor onafhankelijkheid, creativiteit, ambitie en het tonen van je eigen stijl; de samenwerking komt dus niet uit de lucht vallen en wordt deze herfst gevierd met een exclusieve BACARDÍ X Filling Pieces-capsulecollectie, die lanceert tijdens Amsterdam Dance Event.

         

     

Beeld header: GOBI Cashmere

Lees ook