Toen C&A vorig jaar de handen ineensloeg met het Indiase handwerkbedrijf Rangsutra, waren modeliefhebbers meteen enthousiast. Deze collectie vol borduursels was dan ook een daverend succes. Goed nieuws: C&A en Rangsutra lanceren opnieuw een collectie die gendergelijkheid en sociaaleconomische ontwikkeling ondersteunt, en jouw garderobe van de mooiste zomeritems voorziet.
Rangsutra x C&A
De tweede collectie van Rangsutra en C&A bouwt voort op de eerste collectie. Oftewel: prachtige handgeborduurde stukken, van hoge kwaliteit. “Elke steek vertelt een verhaal van vakmanschap en passie,” vertelt C&A over de nieuwe items. “De ontwerpen zijn nu nog verfijnder. Dat staat voor ons ook symbool voor de groei van deze waardevolle samenwerking.”

Klassieke print met een twist
In deze nieuwe collectie staat de klassieke Toile de Jouy-print centraal, maar dan met een frisse twist met Indiase dieren en landschappen, gecombineerd met geometrisch borduurwerk. Het kleurenpalet? Helemaal geïnspireerd op India’s rijke textielgeschiedenis, met onder andere felroze, crème en diepblauw.
Ook met de materialen scoren C&A en Rangsutra punten bij modeliefhebbers. De items zijn namelijk gemaakt van linnen, katoen en viscose. Perfect voor de zomer, dus.

Een kijkje in de collectie
Een van Fashionchicks favorieten is de maxi-jurk waar dus zowel de Toile de Jouy-print als de borduursels in terugkomen. Echt zo’n item dat we deze zomer meenemen in onze koffer, maar die in het najaar ook mooi te dragen is met hoge laarzen. En dat geldt ook voor de linnen skort – een ‘broekrok’ – en A-lijn-jurken die deze collectie rijk is.
Daarnaast telt deze collectie veel mogelijkheden om te mixen en matchen. Neem de pantalons met bijpassende blouses bijvoorbeeld, die je als co-ord set, maar ook los van elkaar kunt dragen. Of draag de pantalon met een bijpassende kimono; je kunt met deze collectie echt alle kanten op.

Belangrijke missie
Elk item uit deze collectie wordt volgens een fairtradeproces gemaakt, waarmee de ambachtslieden zich in hun werkomgeving kunnen ontwikkelen. Dat wil zeggen: gelijke beloning, eerlijke lonen, een veilige werkomgeving en vaardigheidstrainingen. Ook gendergelijkheid is hierin een belangrijk thema. Sinds de oprichting in 2006 zet Rangsutra zich in voor de sociaaleconomische empowerment van vrouwen.

De collectie shoppen
De capsulecollectie kun je nu al online shoppen. Vanaf 17 juli 2025 zijn de items ook verkrijgbaar in geselecteerde winkels in Nederland. Je begrijpt: Fashionchick heeft al wat favorieten in het winkelmandje.