Duurzame shop van de maand: Kuyichi

donderdag 25 juni 2020 Jill

Als er een item is waar je ons vrouwen nooit uit zal kunnen slaan, is het wel een jeans. Dit item staat bij ieder figuur prachtig én valt het gehele jaar door te combineren. 

Helaas is de spijkerbroeken industrie een van de meest vervuilende in de mode-industrie. De meeste jeans worden anno 2020 nog steeds van katoen gemaakt en is er bijna 8.000 liter water nodig om deze jeans te produceren. Best schrikbarend, toch? Gelukkig heeft het duurzame merk Kuyichi hier iets op bedacht. Toen de oprichters van Kuyichi in 2000 de katoenindustrie in Peru verkenden, waren zij erg geschokt door de vervuiling en armoede die zij zagen. Vanaf dit moment besloten de oprichters om als eerste merk ooit samen te werken met de lokale katoenboeren en 100% biologische denim te produceren. Er werd gebruik gemaakt van biologisch katoen en de boeren werden eerlijk beloond voor hun harde werk. Tot op de dag van vandaag doet Kuyichi dit nog steeds. 

Deze content is tijdelijk niet beschikbaar

Duurzame materialen

Alle producten van Kuyichi zijn gemaakt van biologisch en gerecyclede materialen, door mensen die goed worden behandeld en betaald. Met deze pure goederen streeft Kuyici naar echte duurzaamheid. Zij nemen de volledige verantwoordelijkheid voor wat ze doen, zowel sociaal als ecologisch. Ook selecteren zij zorgvuldig hun leveranciers en partners, zodat jij weet wat je draagt. Veel van de denim items die je ziet bij Kuyichi komen voort uit samenwerkingen met partners om nieuwe dingen te maken van oud denim. En van dit oud denim merk je niks in je nieuwe spijkerbroek, want ze zijn stevig, zien er prachtig uit en dat voor een mooie prijs. Wij zijn fan. En jij?

Geen seizoenscollecties en sale

Kuyichi vindt dat een mooie spijkerbroek alleen maar waardevoller wordt en een verhaal begint te vertellen als je hem langer draagt. Daarom hebben zij de seizoenscollecties losgelaten en focussen zij zich vooral op tijdloze items. Verder heeft Kuyichi ook besloten om geen sale meer te houden. Zij zijn van mening dat de waarde van de producten in de loop van de tijd niet verandert en dat de kledingstukken altijd een eerlijke prijs moeten hebben voor de consument, de detailhandelaren en de mensen die de kleding maken. You go, Kuyichi!

Lees ook