Dit zijn dé high-end musthaves van het moment

dinsdag 05 september 2023 Saar Boonstra

Een nieuw seizoen brengt een heleboel mooie, nieuwe producten met zich mee. Vandaag zetten we binnen het high-end segment de musthaves van dit moment op een rij. Voor een ultiem luxegevoel op het gebied van mode, beauty en interieur.

1. Sézane

Als er één item is dat niet mag ontbreken in ieders garderobe, is de perfecte, tijdloze tas. Zoals de klassiekers van Sézane. De leercollectie vormt sinds de eerste dag het hart van Sézane, het Franse modemerk dat de stijl van de Parisienne belichaamt. Het modehuis viert deze zomer haar 10e verjaardag en lanceert daarom tien kenmerkende nieuwe ontwerpen. Maak kennis met Claude, Romie, Mara, Milo, Victor, Gabin, Farrow, Abel, Roméo en Marcel: tien signature tassen van heritage leather die met de tijd mooier worden. De tassen zijn de piece de resistance waar ieders garderobe op wacht en hebben een klassiek design dat voor iedere gelegenheid geschikt is en bij elke outfit past. De tassen van Sézane zijn niet voor niets ontworpen om een leven lang te dragen.

2.  Maison Francis Kurkdjian

Een luxe gevoel in huis creëren? Dat doe je met de nieuwste kaars uit de Homes Sweet Homes collectie van Maison Francis Kurkdjian. Es Cap is de zesde geparfumeerde kaars van het Franse Maison. Met deze geur neemt de founder van het parfumhuis je mee naar zijn geliefde plek op het Spaanse eiland Formentera waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. Net als Es Cap vertellen alle kaarsen persoonlijke verhalen van Francis Kurkdjian. Es Cap staat voor welzijn en is een herinnering aan de zomer, die hij met de rest van de wereld wil delen. De kaars bevat groene noten van vijgenblad die worden gedragen door warme tonen van cederhout en een akkoord van gedroogd hout. De ultieme, luxe herfstgeur als je het ons vraagt.

3. Muze

Huidveroudering hoort bij het leven. Desondanks willen we onze huid op de beste manier verzorgen zodat je op iedere leeftijd kan stralen. Maar met name bij anti-agingproducten kan je van alles worden aangesmeerd. Van prijzige crèmes tot rimpelvullers waar je hoofdprijs voor betaalt. Het Nederlandse merk Muze is opgericht om echte skincareproducten op de markt te zetten met bewezen resultaten. De hoofdfocus van Muze? Anti-aging. Muze richt zich op het uitgangspunt om huidverjonging te bieden voor alle huidtypes en stadia van volwassenheid, zonder milieubelastende ingrediënten; zo zijn de producten bijvoorbeeld niet op water gebaseerd om het onnodig waterverbruik in de wereld terug te dringen. De basis van de producten bestaat daarmee niet uit ‘normaal’ water, maar uit plantwateren. Om daarnaast het beste in de huid naar boven te halen, voldoen alle producten aan het Muze Synergy System. Dit systeem bestaat uit 4 essentiële bouwstoffen die alle een unieke werking hebben en elkaar gezamenlijk extra versterken voor een gegarandeerd resultaat, of je nu de dagcrème of het serum van Muze gebruikt. Luxe skincaremusthaves zijn namelijk effectief én milieuvriendelijk

4. Royal Coster

Niets is meer high-end dan een diamant. Bij Royal Coster weten ze als geen ander dat diamanten de meest luxueuze toevoeging zijn aan een outfit en iedere look omtoveren in elegantie. Zodoende breidt de kleurrijke Rainbow-collectie van Royal Coster zich uit met een lijn van 18k roségouden sieraden, die alle verschillende gekleurde saffieren edelstenen bevatten. De combinatie van fonkelende saffieren en de heldere diamanten in de sieraden, creëren een speels geheel van kleur en licht. De klassieke tennisarmband is nieuw in de collectie. Door de veelzijdigheid en de verschillende kleuren, is het luxueuze en opvallende accessoire bij iedere gelegenheid te dragen. Zo kunnen de sieraden zowel subtiel zijn, als tegelijkertijd een statement maken. De Rainbow-collectie bestaat uit oorbellen, ringen, hangers en armbanden, en is exclusief verkrijgbaar bij Royal Coster Diamonds.

5. Paula’s Choice

Het aanbod aan luxe beautyproducten was nog nooit zo groot. Hoe weet je wat werkt en wat bij je huid past? Skincaremerk Paula’s Choice streeft naar een zo eerlijk mogelijke beautyindustrie met de beste keuzes op het gebied van huidverzorging en het vooruit helpen van de huid met effectieve en veilige samenstellingen. Het assortiment bestaat daarom uit een brede selectie van gezichtsreinigers, crèmes, serums en andere lichaamsverzorgingsproducten zonder alcohol, synthetische kleurstoffen en essentiële oliën. De producten worden daarentegen altijd ondersteund en gecontroleerd door wetenschappelijk onderzoek, bevatten alleen effectieve ingrediënten en worden niet op dieren getest. Paula’s Choice gaat niet mee met de beautytrends die je om de oren vliegen en zoekt uit wat wel en niet klopt. Dit om het beste uit ieders huid te halen, want een verzorgde en mooie look begint bij een gezonde huid.

6. Anne Mou

Tot slot een nieuwkomer op de high-end markt: AnneMou. De collectie van het luxe ready-to-wear-modemerk bestaat uit een selectie van leren pronkstukken gecombineerd met blouses, knitwear en wollen jassen om het aankomende seizoen de perfecte look mee te kunnen creëren. Ondernemen zat er bij de broers Sirun en Yerry Aykaz al vroeg in, en na jaren ervaring lanceerden zij begin dit jaar AnneMou. De stijl van het luxelabel weerspiegelt zowel Parijse elegantie als een stoer vrouwelijk voorkomen met masculiene details. We zien klassieke mantels, maar ook stoere, lederen varianten op de trenchcoat. Zo zijn er ontelbare looks samen te stellen door het grote scala aan items in verschillende materialen. Tijd om de herfst in luxe en stijl te vieren. 

Lees ook