Beauty iconen en klassiekers
Sommige producten zijn al jaren – soms zelfs decennia – te vinden in de (digitale) schappen van warenhuizen en beauty-adresjes. Niet voor niets: ze bewijzen keer op keer hun waarde. Wij hebben er met liefde zeven voor je geselecteerd. Hier komen ze.
Skin food
De Skin Food-crème is een favoriet van veel celebrities, waaronder Julia Roberts, Victoria Beckham, Anne Hathaway en Alexa Chung. De producten van Weleda zijn niet alleen te herkennen aan de kenmerkende groene verpakking, maar blijven ook in je geheugen dankzij de fijne werking. Deze intensief voedende crème uit de Skin Food-lijn verbetert niet alleen de barrièrefunctie van je huid, maar gaat ook een trekkerig gevoel en droge huid tegen. Hoe die dat doet? Dankzij biologische plantenextracten zoals een driekleurig viooltje, kamille en calendula. Extra leuk: hij geeft je make-up ook nog eens een extra glans.
Droge plekken aangepakt
Deze multifunctionele zalf gaat way back: bijna honderd (!) jaar geleden – in 1930 – bedacht de Canadees-Amerikaanse zakenvrouw Elizabeth Arden de abrikooskleurige, glanzende zalf voor het verzorgen van de benen van haar paarden. Toen de zoon van een vriendin van Arden een geschaafde knie had en zij de zalf aanbracht, was de wond binnen acht uur al genezen. Et voilà: een iconische bestseller was geboren.
Muurvaste lokken
Wij hebben zo’n vaag vermoeden dat iedereen de geur van deze haarlak gewoon door het scherm heen kan ruiken. Door deze spray te gebruiken, gaat je slickback of krul geen kant meer op. En met zo’n lage prijs blijft je spaarrekening ook nog eens onaangeraakt. Wat wil een beauty fanaat nog meer?
Prada or nada
Nog zo’n product met een iconische geur: het parfum Prada Paradoxe. Deze zoete geur is al vier jaar op de markt en niet meer weg te denken uit de assortimenten van parfumerieën en grote warenhuizen. Gelukkig maar, want wij zijn er inmiddels compleet aan verslingerd geraakt.
Anastasia to the rescue
Zeg je wenkbrauwen, dan zeg je Anastasia Beverly Hills. Je ziet de producten van het Amerikaanse cosmeticamerk dan ook niet voor niets in de handen van toonaangevende make-upartiesten en beauty guru’s voorbij komen. Eén product in het bijzonder heeft inmiddels de status van echte beauty klassieker bereikt: de Anastasia Dipbrow Pomade wenkbrauwpoeder.
Vandaag is rood
Een lipstick die al jaren meedraait in de beautywereld? Dat is de klassieke rode lipstick van MAC Cosmetics. Waarom? Omdat dit een van de weinige lippenstiften is die geen enkele kant op gaat – zelfs niet na je lunchpauze. In het rood staan is niet aan de orde, want voor nog geen vijfentwintig euro kan deze zijn plaatsje innemen in jouw beautycase.
Wimpers waar je ‘u’ tegen zegt
Als je je mascara ‘Lash Sensational’ noemt, dan liggen de verwachtingen natuurlijk erg hoog. Spoiler: we zijn allesbehalve teleurgesteld. Deze roze topper zorgt voor lange wimpers zónder klontjes, en pakt zelfs de kleinste haartjes mee om ze om te toveren tot volle, volumineuze wimpers. Wil je hebben.
Beeld: BSR Agency