Grootste fashioninspiratie van Nederland

Shop kleding bij 200+ webshops

Bekend van TV

Guest editors

Zó ga jij fit en gezond de zomer in

Daisy, 28 april 2018

Zó ga jij fit en gezond de zomer in

Fit en gezond in de zomer

Na maanden je lichaam te hebben verstopt onder een dikke laag kleren, mag het nu weer lekker luchtig. Oftewel, de blote benen en armen mogen weer gezien worden. Of toch niet…

Was jouw motivatie afgelopen winter iets wat ver te zoeken, zitten de kerstkilo’s er stiekem nog aan, en schiet je nu spontaan in de stress omdat je nog helemaal niet klaar bent voor de zomer? Relax! Ondanks het feit dat je wellicht iets harder had kunnen beginnen met het kweken van een summerbody, is er nog hoop. Want alle kleine beetjes in de juiste richting helpen! Hoe wij dat bij ILH doen, lees je hieronder.

#1 Misschien wel onze belangrijkste regel: de 80/20 regel. Wij volgen de 80/20 regel, en die is eigenlijk heel eenvoudig. 80% van de tijd eet je zo gezond mogelijk. Voor ons betekent dit puur, echt eten, een ingrediëntenlijst die zo kort mogelijk is en producten die zo min mogelijk geur-, kleur- en smaakstoffen en geen toegevoegde (geraffineerde) suikers bevatten. De andere 20% eet je waar je zin in hebt en blij van wordt. En dat noemen we gezondigen. Naar onze bescheiden mening is het namelijk gezond om af en toe te zondigen!

 #2 Favo workout: HIIT. Afvallen doe je in de keuken, fit worden doe je in de gym. Dat heb ik ooit van mijn personal trainer geleerd. En daar ben ik het volkomen mee eens! Een gezonde levensstijl is meer dan alleen gezond en bewust eten. Voldoende sporten en de juiste beweging hoort daar ook zeker bij. Kies voor een sport die je echt leuk vindt, waardoor je het volhoudt. Ik ga bijvoorbeeld graag voor een High intencity training. Een korte en effectieve workout waarmee je zowel je kracht als uithoudingsvermogen traint. 

Fit en gezond in de zomer

#3 Vetten, koolhydraten en eiwitten? We kunnen niet zonder. Skip deze voedingsstoffen (ook wel macronutriënten genoemd) niet, als je een gezondere levensstijl wilt aannemen. Vergeet niet om zo veel mogelijk te variëren. Veel diëten skippen sommige voedingsmiddelen of –stoffen. Zo was het jaren geleden ‘in’ om geen koolhydraten te eten. En daarna was vet weer de duivel. Maar we kunnen het niet vaak genoeg zeggen: ons lichaam heeft koolhydraten, vetten en eiwitten nodig om goed te kunnen functioneren. Wel is het belangrijk om voor de juiste verhoudingen te gaan. Hoe, wat, hoeveel en wat die macronutriënten doen, leg ik uit in deze blog.

#4 Zetje in de goede richting met less is more. We kennen de kreet; Summer bodies are made in winter. En dat is natuurlijk ook zeker waar, maar dat wil niet zeggen dat het in de lente te laat is om aan je summerbody te werken. Alle kleine beetjes helpen, en alle kleine beetjes maken uiteindelijk nét dat verschil. Echt.

Wil jij (een beetje) afvallen, gezonder gaan eten, fit(ter) worden of gewoonweg lekkerder in je vel zitten? Dan is het Less is More afslank e-book #3 met online coaching echt iets voor jou!

#5 Een crash dieet? Daar doen wij niet aan. Een crash dieet is funest. Voor alles. Voor je stofwisseling, je humeur en uiteindelijk ook voor je gewicht. Het is bewezen dat men uiteindelijk vaak meer aankomt van een crash dieet, dan dat men ervan afvalt. Zoals ik net al schreef, het is de kunst om een gezonde levensstijl vol te houden. Het is niet iets tijdelijks zoals een dieet wel is. Een levensstijl is voor altijd.

Mijn gewicht? Ik heb geen idee

Een weegschaal? Die heb ik niet eens meer. Nee, dat lieg ik, ik heb namelijk wel een mini weegschaaltje voor in de keuken. Maar ik sta al jaren niet meer op een weegschaal. Eerder wel hoor. Dagelijks zelfs. Maar wat ik daar mee opschoot? Helemaal niets. Een voorbeeldje: Iemand die 65 kg weegt kan een slanker en gespierder figuur hebben dan iemand met een gewicht van 55 kg. Oftewel je gewicht zegt vaak eigenlijk niets. Wil je weten of je progressie boekt, dan zijn er betere manieren om hier achter te komen. Ik meet bijvoorbeeld om de twee maanden mijn vetpercentage bij de sportschool. Maar je kan bijvoorbeeld ook met een meetlint bepaalde lichaamsdelen opmeten en bijhouden. Maar het allerbeste: kijk gewoon in de spiegel. Staat het mij aan wat ik zie, of niet? Daar gaat het immers om!

Zet ‘m op!

Lees ook: 5 tips tegen een droge huid.

Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. Sinds dit jaar heeft I Love Health er een zusje bij. Namelijk I love Bali.nl.  Volg Daisy. I Love Health en I Love Bali  op FacebookInstagram en Twitter!

De Fashionchick app gaat op 24 april offline. Maar niet getreurd: de site is nu nog mooier, sneller én geoptimaliseerd voor mobiel!

liefs, Daisy Oppelaar,

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Hoera! Fashionchick bestaat 10 jaar dus wij trakteren. Doe mee en win!

Lees meer