We are hiring: Fashionchick zoekt een category manager (junior)

Deze functie is vervuld. Er kan niet meer gesolliciteerd worden.

Hou jij meer dan anything in the world van mode? Ok, geef maar toe… Sinds je het gemak van online shoppen gewend bent ken je de postbode bij naam en krijg je schaamteloos veel pakketjes thuis bezorgd. Jij bent altijd online te vinden, het liefst shoppende bij een mode webshop. Vind jij hierbij het gemak waarmee je door de site navigeert ook altijd zo belangrijk? Kun jij schrijven en ben jij óók nog eens een commercieel denker? Mooi! Dan solliciteer je nu voor de functie van junior category manager bij Fashionchick.nl.

Category manager

Over Fashionchick & Sanoma

Sanoma is een mediabedrijf met het grootste en meest diverse portfolio van Nederland. Dankzij haar sterke merken heeft het bedrijf een goede marktpositie in de media-industrie. Niet alleen op het gebied van magazines staat Sanoma sterk, maar ook televisie, events, customer media, e-commerce sites en apps doen het ontzettend goed.

Binnen het creatieve en internationaal georiënteerde Sanoma is Fashionchick één van de bekendste titels. Het is de grootste online winkelstraat voor vrouwen die maandelijks meer dan 2.500.000 bezoekers trekt. Via de site kun je doorklikken naar verschillende webshops om de producten direct te kopen.

Jouw rol

Als junior category manager bouw je mee aan het succes van Fashionchick en ben jij verantwoordelijk voor niet 1, niet 2 maar meer dan 700 categorieën. En dat betekent dat jij zorgt dat al die categorieën er tiptop bij staan, qua tekst, beeld en natuurlijk de producten. Zo zal je dus veel teksten gaan schrijven en eindeloos door de leukste fashion moeten scrollen, en vooruit, we zullen het je echt niet kwalijk nemen als je zelf dan ook af en toe wat koopt ;)

Binnen deze rol schakel je met zo’n beetje de hele afdeling, denk aan: de sales toppers over toppagina’s, onze cijfertjes koning over waar nog veel te behalen valt, onze computernerds over wat er aangepast moet worden en natuurlijk de enige échte fashionchicks over thema’s en trends.

Wat ga je concreet doen

  • Kritisch de site onder handen nemen, ja ook op punten die wij misschien liever niet willen horen...
  • Onze navigatie helemaal opnieuw organiseren; hoezo hebben wij 27 verschillende jurken categorieën? Daar kun jij er vast minder van maken!
  • Constant in de gaten houden welke pagina’s belangrijk en populair zijn en geoptimaliseerd moeten worden. Zo gaan we natuurlijk niet in het voorjaar de winterjassen pagina optimaliseren.
  • Optimaliseren van die pagina’s zodat er bijvoorbeeld geen leggings tussen de lingerie staan en dat er altijd genoeg producten in de juiste categorie te vinden zijn. Oh, en maak je geen zorgen, dat doen we écht niet handmatig per product.
  • Teksten schrijven waarmee wij niet alleen onze bezoekers imponeren maar ook tegelijkertijd beter vindbaar worden in Google.
  • Na de optimalisaties hou je zelf goed in de gaten wat voor impact dit heeft gehad op onze bezoekersresultaten.
  • Grote veranderingen ga je samen met onze conversie specialist testen d.m.v. A/B testen.

Wij zoeken iemand..

  • die we ‘s nachts wakker kunnen maken om online te shoppen
  • met een passie voor (dames)mode
  • met een kritische blik, oftewel de ‘het-kan-altijd-beter/leuker/mooier-mentaliteit’
  • met een vlotte (en perfectionistische) pen, nou ja toetsenbord dan
  • met commercieel inzicht
  • die creatief genoeg is om vijf verschillende teksten over hetzelfde onderwerp te schrijven
  • die niet op zijn/haar mondje gevallen is
  • die communicatief sterk, zelfstandig, proactief en flexibel is

Wat wij bieden

  • Functie voor minimaal 4 dagen per week
  • Flexibele werktijden
  • Een jong team met veel ambitie
  • Een plek waar schrijven, mode en online marketing samenkomen

Interesse?

Mail je C.V. met motivatie vóór 20 februari naar: marise.doeve@sanoma.com

liefs, Kristel , Keep your heels, head & standards high.

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.