Steef's Powerbreakfast: Snelle proteïnerijke ontbijtjes

Sport je graag of kan je wel wat extra eiwitten gebruiken? Dan zijn onderstaande eiwitrijke ontbijtjes echt iets voor jou! De toevoeging van eiwitten aan je maaltijd zorgt voor een langdurig verzadigd gevoel en het helpt om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Proteïne poeders worden de laatste jaren steeds populairder, ook onder niet sporters (zoals vegetariërs en veganisten) die op die manier extra eiwitten binnen willen krijgen. Eiwitten bestaan uit amonizuren en zijn onmisbaar voor het lichaam. Vooral een eiwitpoeder zonder kunstmatige smaak-, geur- en kleurstoffen zijn niet altijd even makkelijk te vinden, zorg dus dat je voor een goede (plantaardige) variant gaat.

Stefanie van de Walle

Ik dook de keuken in met plantaardige gefermenteerde bruine rijst eiwitpoeder van Superfoodies. Dit omdat mijn voorkeur uitgaat naar plantaardige eiwitpoeder en bruine rijst eiwit een gezonde keuze is. Tevens wordt rijst beschouwd als een van de meest hypoallergene proteïnebronnen, wat goed is voor mensen met voedselallergieën. Nou voldoende over eiwitten, hieronder vind je inspiratie voor de lekkerste protein power breakies, die je echt binnen 10 minuten klaar hebt!

Protein Zoats

Zoats? Ja zuchinni met oats = zoats. Verrijk je standaard havermoutpap eens met een courgette en eiwitpoeder en geniet van een goed vullende krachtmaaltijd, die heerlijk verwarmend is tijdens de koudere dagen.

Protein Zoats

#1 Rasp een halve courgette tot een fijn geheel, meng dit samen met de havervlokken en 1 eetlepel kaneel in een steelpannetje. #2 Verwarm het geheel met kokend water (of verse gember of munt thee) en laat op laag vuur even pruttelen. #3 Voeg tot slot 1 scoop Superfoodies vanille proteïne toe. Roer het geheel nog even goed om. #4 Serveer met vers fruit en maak het geheel af met 1 schep geitenkwark en wat cacao nibs. Geloof mij, na dit feestontbijt kom je met gemak de ochtend door zonder aan eten te denken of in een dip te belanden.

Choco Banana Coco Smoothie Bowl

Choco Banana Coco Smoothie Bowl

#1 Blend de bevroren banaan, ½ avocado en de kokosrijstmelk samen met 1 scoop Superfoodies proteine poeder chocolade tot een glad geheel. Let op: ik doe meestal niet direct alle (plantaardige) melk in mijn blender om het geheel lekker dik te houden (meer toevoegen kan altijd nog). #2 Optioneel voeg je nog wat powerneeds toe. Voor de echte choco liefhebbers is dit zeker 1 eetlepel rauwe cacao poeder. Voor de zoetekauw doet een dadel wonderen voor een natuurlijk zoetje. Tevens ben ik fan van de combinatie cacao en maca (maca is oa goed voor balans in de hormoonhuishouding). #3 Schenk de smoothie uit in een schaaltje en top af met bijvoorbeeld kokosrasp, goji berries, cacao nibs en wat vers fruit naar keuze. Heb je haast, kan je deze smoothie ook drinken en de toppings achterwege laten.

Vanilla Tropical Greens

Vanilla Tropical Greens

#1 Blend alle ingrediënten tot een gladde smoothie, schenk het geheel uit in een schaaltje en top af met bijvoorbeeld wat rauwe noten, zonnebloempitten en bijenpollen en wat kokosrasp. Heb je haast, kan je deze smoothie ook drinken en de toppings achterwege laten. #2 Voor een echte power smoothie bowl, voeg je 1 theelepel spirulina (groene alg, dat rijk is aan chlorofyl) en/of 1 theelepel matcha poeder toe (zeer rijk aan theanine en chlorofyl).

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies, the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen.  

liefs, Stefanie van de Walle, I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.