Steef's Powerbreakfast: Pizza for breakfast

Een cheat meal for breakfast, en dan ook nog zonder schuldgevoel? Yeah, dat klinkt haast te mooi om waar te zijn. Maar geloof mij: je kan écht gruwelijk lekker ontbijten en je lichaam voeden in plaats van vullen.

Steef   quote

Onderstaande ontbijtpizza recepten zijn hiervan een voorbeeld en geven jou gegarandeerd een powerstart! Alle drie de varianten zijn vrij van tarwe, suikers, soja smaakstoffen en conserveermiddelen en zitten boordevol verstopte Superfoods! There we go, cheaten it is! 

Havermout chia pizza

Pizza3

#1 Mix alle ingrediënten met een scheutje water of (plantaardige melk) tot een gladde substantie. #2 Verspreid het mengsel op een bakplaat inclusief bakpapier. #3 Bak de pizza in ongeveer 25 minuten gaar in een voorverwarmde oven op 190 graden. #4 Losgaan met beleggen! Ik belegde de pizza met een dikke laag Superfoodies amandelpasta, kokosyoghurt, vers rood fruit, Superfooodies rauwe cacao & maca granola en nog wat partjes lovechock rauwe cacao! Mmmm dit is écht (chocolate) heaven! Tip: Wist je dat rauwe cacao in tegenstelling tot chocolade ongeraffineerd is, waardoor het geen suiker en melk en diverse mineralen, vezels en essentiële vetzuren bevat? Daarnaast bevat het een goddelijke smaak en geeft het je een ware (happiness) boost! Snap je nu waarom ik fan ben van cacao?

Fruit pizza

Watermeloen pizza

#1 Snijd 1 dikke plak van een ½ verse watermeloen af. #2 Beleg met (kokos)yoghurt, vers fruit en strooi er al je favoriete Superfoodies over voor een heerlijk zoet (en licht) ontbijt. Tip: Wist je dat bijenpollen een heerlijke zoete traktatie zijn en vroeger al gebruikt werden als medicijn? Vanwege de zeer hoge voedingswaarde is het te vergelijken met een multivitamine preparaat en kunnen bijenpollen je echt even een oppepper geven! 

Zoats pizza

Zoats

Eerder deelde ik de zogenoemde zoats al met jullie, dit waren de oats met zucchini. Dit keer bedacht ik een variant die je als een ware pizza kan beleggen. Pluspunt: je hebt direct al wat groente en de nodige eiwitten binnen, zonder dat je het terug proeft! 

#1 Rasp de courgette, snijd de appel in partjes en mix alle overige ingrediënten door elkaar. #2 Roer vervolgens de geraspte courgette en appel door het beslag. #3 Giet het beslag in een ingevette cakevorm. #4 Bak het geheel in ongeveer 25 minuten gaar in een voorverwarmde oven op 190 graden.  #5 Ik sneed 2 dikke plakken af, en belegde het geheel met Superfoodies hennep boter, vers rood fruit, cacao nibs, hennepzaadjes en wat (kokos)yoghurt. Tip: Bekleed je cakevorm met bakpapier, dan krijg je minder snel vette handen! Handig: Invriezen kan! Snijd de cake in dikke plakken en vries dit per 2 plakken in, zo heb je altijd een voorraadje voor een powerbreakfast of healthy treat! 

Een extra zelfgemaakte saus (voor op de pizza's!)

Saus

#1 Mix de ingrediënten in je blender tot een glad geheel en verspreid ze over je pizza! 

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies, the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen. 

liefs, Stefanie van de Walle, I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.