Steef's Powerbreakfast: Havermoutpap 'next level'

Steef's Powerbreakfast: Havermoutpap 'next level'

Havermoutpap is de laatste jaren we helemaal ‘hot’ en het fijne aan havermoutpap vind ik dat je er eindeloos mee kan variëren. In de zomer ben ik dol op smoothie bowls, de zakjes Superfoodies poeders draaien dan écht overuren. Maar in de winter krijg ik veelal behoefte aan wat extra ‘bite’.

Havermout leent zich daar uitstekend voor en is een vorm van complexe koolhydraten. Wat inhoudt dat je lichaam de koolhydraten langzaam omzet in energie, waardoor je geen grote pieken/dalen krijgt in je bloedsuikerspiegel. Combineer je havermout dan nog eens met verschillende power boosters, zoals matcha, maca, acai en of cacaopoeder, creëer je binnen no time een heus power ontbijtje.

Ik besloot daarom eens te experimenteren met mijn favoriete smoothie booster poeders en havermout. Wil jij ook wat inspiratie opdoen om je vertrouwde kommetje havermout naar de next level te brengen, lees dan snel verder…

Matcha porridge

Matcha porridge

#1 Prak 2/3 banaan met een vork en mix deze vervolgens met alle overige ingrediënten samen in een kommetje. #2 Wacht vervolgens /- 10 minuten, alvorens het op te eten. Je kunt dit eventueel ook al de avond van tevoren voorbereiden (dan zet je het even een nachtje in de koelkast). #3 Top je matcha porridge af met de overige banaan, wat bessen, een handje nootjes en wat kokosrasp. Tip:  wil je het geheel liever warm? Verwarm dan de havermout en de kokosmelk in een steelpannetje in een paar minuten op laag vuur al roerend door. Giet vervolgens in een ontbijt schaaltje en roer de matcha en de maca door de pap samen met het geprakte banaantje en het sap van de limoen. Top af met de toppings. Optioneel: roer er ook nog een schep eiwitpoeder doorheen. Let op: je moet dan iets meer plantaardige melk toevoegen

Açai porridge

Acai porridge

#1 Prak de rijpe banaan met een vork en mix deze vervolgens samen met alle overige ingrediënten in een kommetje. #2 Wacht vervolgens /- 10 minuten. Je kunt dit eventueel weer een avond van tevoren voorbereiden en een nachtje in de koelkast zetten. #3 Top af met 1 flinke eetlepel (koks)yoghurt en vers rood fruit. Optioneel: mix 1 flinke eetlepel kokosmeel door de pap. Let op: voeg dan wel wat extra plantaardige melk toe. Je pap wordt nu namelijk nog dikker en krijgt een extra kokostwist (yeah, ik ben fan!).  

Choco & Maca porridge

Choco & maca porridge

#1 Prak 1 rijpe banaan met een vork en mix deze vervolgens met alle ingrediënten in een kommetje. #2 Wacht vervolgens /- 10 minuten of bereid dit al de avond van tevoren voor (zet het dan even een nachtje in de koelkast). #3 Top af met de andere ½ banaan, wat bessen, kokosrasp, cacao nibs en rauwe amandelen. Tip:  wil je het geheel liever warm? Verwarm dan de havermout en de kokosmelk in een steelpannetje in een paar minuten op laag vuur al roerend door. Roer vervolgens de maca, de cacaopoeder door de lauw warme pap. Optioneel: roer er ook 1 schep eiwitpoeder chocolade doorheen.

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies, the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen. 

liefs, Stefanie van de Walle, I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.