Steef's Powerbreakfast: Happy Healthy Christmas

‘It is beginning to look like Christmas…’ Niet qua weer, maar wel qua lampjes en versiering. Misschien ben jij al volop aan het bedenken wat je dit jaar weer tijdens de kerst op tafel tovert? Heb je een Kerstontbijt, kerstbrunch of kerstdessert op de planning staan? Met onderstaande recepten geef jij super simpel een super healthy touch aan jouw kerst. Tevens succes verzekerd voor mooie plaatjes.

Stefanie van de Walle

8 december hadden wij al een voorproefje tijdens de Christmas power breakfast brunch bij SNKCBR in Amsterdam. Graag laat ik jullie zien dat gezond eten écht leuk en lekker kan zijn zonder dat je daar uren voor in de keuken hoeft te verdwijnen. Superfoodies biedt een ideale kant-en klare ontbijtmix in maar liefst 3 verschillende smaken, dit vormt de ideale basis om vervolgens los te gaan qua toppings. Voordeel; de Superfoodies chia ontbijmixen zijn allemaal vrij van; zuivel, soja, tarwe, chemische toevoegingen en geraffineerde suikers. Kortom jouw bloedsuikerspiegel blijft zo een stuk stabieler en je zult ontdekken dat je langer verzadigd bent. 

Healthy (ontbijt) pudding met crazy toppings

Stefanie van de Walle

#1 Voor 1 persoon voeg je 3 tot 4 eetlepels van de chia ontbijtmix in een kommetje, leng de mix aan met (plantaardige melk) bijvoorbeeld kokosrijstmelk voor een lekkere romige smaak. Let op: voeg niet te veel in één keer toe, zorg dat het echt een papje wordt, maar de chia zaadjes dienen het vocht wel goed te kunnen absorberen. #2 Na 5 minuten kan je nog wat meer (plantaardige) melk toevoegen, als je het geheel wat te dik vindt. Tip: je kunt dit de avond ervoor alvast voorbereiden en een nachtje in de koelkast bewaren, zodat alle smaakjes goed intrekken. #3 Top de pudding af met wat kokosrasp, cacao nibs, vers fruit en bijvoorbeeld een handje rauwe noten. Ook erg lekker (en leuk voor de kleur) om wat Superfoodies granola te gebruiken voor een extra gezonde variant. Een schep (kokos)yoghurt maakt het geheel nog romiger! Wissel de verschillende smaken en toppings af, voor een leuk speels effect op tafel. Je kunt natuurlijk ook allemaal diverse toppings op tafel verspreiden, zodat ieder aan tafel zijn eigen touch geeft. Up to you! 

3 chia ontbijt varianten

Stefanie van de Walle

#1 Incan berry & Goji (super lekker in combinatie met rood fruit én de perfecte kerstkleur). #2 Pineapple & Almonds (voor een tropische twist) #3 Cacao & Vanilla (wie is er niet dol op chocolade, super lekker in combinatie met banaan) De chia ontbijtjes bieden je zoals je zojuist hebt kunnen lezen de ideale basis voor een gezond en kleurrijk ontbijt.

Stefanie van de Walle

Maar je kan er natuurlijk ook een dessert van maken! Gebruik bijvoorbeeld de chia chocolade smaak als basis. Prak vervolgens een banaan. Pak een mooi groot glas, vul het glas vervolgens om en om met wat chia pudding, wat van de geprakte banaan, wat kokosrasp en bijvoorbeeld wat (rood) fruit. De combinatie kokos, banaan, rood fruit en chocolade is succes verzekerd!

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies, the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen. 

liefs, Stefanie van de Walle, I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.