Steef's Powerbreakfast: Allday breakfast pancakes

Waarschijnlijk ben je inmiddels wel bekend met de ‘bananen-ei-pannenkoekjes’ als gezonde variant op de ouderwetse pannenkoek die je vroeger at met stroop en poedersuiker?! Tja, tegenwoordig beleggen wij onze healthy pancakes met (kokos) yoghurt, notenspreads en superfoods én ontbijten wij er zelfs mee. Ben jij ook zo’n fan van (gezonde) pancakes tijdens het ontbijt, maar heb je ’s ochtends altijd haast en vind je de bereiding veel te veel gedoe? Dan zijn de kant-en klare Superfoodies pancake mixen écht iets voor jou om te proberen.

blog stephanie

Superfoodies made it happen

Ik betrapte mijzelf erop, dat ik eigenlijk alleen in het weekend pancakes bereidde, want dan heb ik meer tijd voor mijn ontbijt. Dat moet toch anders kunnen? Yes! Namelijk met drie kant-en klare gezonde pancake mixen; een wat zoetere, een proteïne rijke en een hartige variant die je binnen no time bereidt en zelfs geheel vegan kan maken. Oja en voor de echte health freaks onder ons: de drie pannenkoekenmixen zijn 100% biologisch, vrij van gluten, zuivel, soja, suikers en chemische toevoegingen. Ik geef je 3 leuke recepten zodat je zelf aan de slag kunt met de mixen van Superfoodies. 

Pumpkin Spice

Pumpkin pancake

De sweet pancake mix; is een mix van verschillende specerijen, kaneel en kokos. Meng alle ingrediënten in een paar seconden tot een glad beslag in de blender of met de mixer. Voor vegan pancakes vervang je 1 ei voor 1 rijpe banaan. Laat het beslag 5 minuten rusten. Bak de pancakes in een voorverwarmde en ingevette koekenpan op laag vuur aan beide zijden goudbruin. Halverwege omkeren. Garneer met wat rauwe honing, vers fruit en (kokos)yoghurt. Eventueel garneer je jouw pannenkoek met wat geraspte wortel en een handje pecan noten voor een carrot cake pancake twist.

Plantbased Protein

Banaan pancake

De protein pancake mix; is een mix van plantaardige bruine rijst eiwitpoeder, rauwe cacao en sinaasappel. Meng alle ingrediënten in een paar seconden tot een glad beslag in de blender of met de mixer. Voor vegan pancakes vervang je 1 ei voor 1 rijpe banaan. Laat het beslag 5 minuten rusten. Bak de pancakes in een voorverwarmde en ingevette koekenpan op laag vuur aan beide zijden goudbruin. Halverwege omkeren. Garneer met wat rauwe honing, vers fruit en (kokos)yoghurt. Eventueel garneer je jouw pannenkoek met wat cacao nibs, 1 handje walnoten en wat plakjes banaan.

Veggie

veggie pancake

De veggie pancake mix is een bijzondere combinatie van o.a. boerenkool-kurkuma en spirulinapoeder. Meng 100 gr Superfoodies veggie pancake mix met 190 ml plantaardige melk, 1 eetlepel kokosolie en 1 ei tot een glad beslag in de blender of met de mixer. Voor vegan pancakes vervang je 1 ei voor 1 rijpe banaan. Laat het beslag 5 minuten rusten. Bak de pannenkoeken in een voorverwarmde en ingevette koekenpan op laag vuur aan beide zijden goudbruin. Beleg de veggie wrap met wat hummus, rauwkost of geroerbakte groente en voeg eventueel nog wat blokjes avocado of geitenkaas toe. 100 gram is voldoende voor een stapel pannenkoekjes waar je met 2 personen van eet.

Extra tips: #1 de zoete en de proteïne variant kun je ook bakken in een wafelijzer. #2 Koud zijn de pancakes 2 dagen houdbaar in de koelkast. Ideaal dus om een hele stapel te bakken en de volgende dag mee te nemen naar je werk!

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies, the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen. 

liefs, Stefanie van de Walle, I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.