Steef's Powerbreakfast: All day pumpkin gerechten

pompoenen

Helaas wordt het alweer frisser en vroeger donker, het is officieel herfst. Een groot pluspunt is echter dat de pompoenen weer volop in de winkels liggen. Als groot liefhebber eet ik bijna elke dag wel iets waarin mijn oranje vriend verwerkt is. Ik verstop pompoen in mijn ontbijtjes tot en met tussendoortjes, lunch- en dinergerechten. Ik ben nog net niet oranje door alle bètacaroteen ;-)

Samen met de kruidige en verwarmende specerijendrank, beter bekend als golden milk, toverde ik super lekkere all day breakfast-gerechtjes in elkaar. Wist je dat golden milk als hoofdingrediënt kurkuma bevat en traditioneel gezien in India al jaren geleden gedronken werd om lichaam en geest te ondersteunen? Naast kurkuma, bevat golden milk diverse verwarmende specerijen zoals kaneel, kardemom, gember, nootmuskaat en zwarte peper. Ik gebruikte in mijn recepten de kant-en-klare Golden Milk Powder van Superfoodies waar alle specerijen al in de juiste verhoudingen bij elkaar zijn gestopt. Ideaal, dat scheelt weer gedoe.

Anyway, sla die pompoenen in en laat je verrassen door onderstaande supersimpele, plantaardige recepten, vrij van geraffineerde suikers, gluten, soja en chemische toevoegingen en/of vulmiddelen.

Pumpkin muffins

muffins steef

#1 Kook de pompoenblokjes even kort totdat ze goed zacht zijn (dit kan ook al de avond daarvoor). Ik gebruikte verse pompoen met schil en al, maar kant-en-klare blokjes kunnen natuurlijk ook. #2 Mix alle ingrediënten met een (staaf)mixer of blender door elkaar tot een smeuïg geheel. #3 Giet vervolgens het beslag in 6 (papieren) muffinvormpjes en garneer met een walnootje. Optioneel: brokkel nog wat walnootjes door het beslag. #4 Bak vervolgens zo’n 20 à 25 minuten op 180 graden goudbruin. Heerlijk met een laagje amandelboter!

Vegan pumpkin cookies

cookies steef

#1 Mix de pompoen, amandelmelk en notenboter met een (staaf)mixer of blender tot een smeuïg geheel. #2 Roer vervolgens de pitten en zaden door het beslag. Optioneel: voeg nog een handje rozijntjes toe en of 1 eetlepel ahornsiroop voor een extra zoetje. #3 Kneed of vorm (met 2 lepels) 4 mooie bolletjes van het beslag en plaats deze op de ovenplaat (met bakpapier), garneer met wat rauwe amandelen. #4 Bak in 20 à 25 minuten goudbruin op 180 graden. Tip: heerlijk met Superfoodies hempini (voor wat extra eiwitten en gezonde vetten) en wat schijfjes appel met kaneel. Ook lekker met een eetlepel kokosyoghurt en wat schijfjes banaan. Heb je geen tijd, dan eet je ze zo uit het vuistje ;-)

Pumpkin protein smoothie

smoothie steef

#1 Blend alle ingrediënten tot een glad geheel en giet het in een glas. Garneer eventueel met wat pitten en zaden en wat bijenpollen voor een extra vitamine boost. Heb je haast, voeg je iets meer kokosmelk toe en drink het geheel on the go.

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies, the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen. 

liefs, Stefanie van de Walle, I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.