Steef's Powerbreakfast: 3x snelle kickstart ontbijtjes

Stefanie

Zomer: wát een fijne tijd van het jaar! Vroeg licht, lange dagen en iedereen lijkt spontaan vrolijker. Althans, zo ervaar ik dit. Door het warme weer krijgen we massaal zin in ijsjes en verfrissende drankjes. Daarom hierbij 3 kickstart recepten voor zonnige ontbijtjes, die je binnen 5 minuten in elkaar draait! Schijnt de zon een dagje niet, dan haal je het zonnetje gewoon zelf in huis met onderstaande recepten.

De rainbow smoothie 

Rainbowsmoothie

Hoe leuk zien al die rainbow smoothies er online uit, zie dat maar voor elkaar te krijgen. Met dit gemakkelijke recept lukt jou dit ook. Pluspunt: het is een heerlijk, voedzame smaakexplosie en je maakt er gegarandeerd indruk mee.

#1 Meng de ingrediënten van de groene laag met een ½ kopje (kokos)water in de blender tot een glad geheel.  #2 Schenk de helft van een glas vol. Optioneel: Blend 1 theelepeltje Superfoodies chlorella poeder mee voor wat extra mineralen en voedingsstoffen zoals vitamine K en E. #3 Zet het glas ondertussen even koud.  #4 Meng de ingrediënten voor de roze laag met een ½ kopje plantaardige melk naar keuze (ik gebruikte rijst-kokosmelk) tot een glad geheel. Optioneel: Voeg 1 theelepel Superfoodies açai poeder toe voor wat extra mineralen en voedingsstoffen zoals vitamine A en ijzer. #5 Schenk de roze smoothie (tip: via de bolle kant van een lepel) zachtjes in het glas op de groene smoothie laag. Top af met je favoriete Superfoodies en lepel hem uit (met een rietje opdrinken kan natuurlijk ook).

Chia pudding met (kokos) yoghurt

Chiapudding

Dit is mijn favoriete ontbijt als ik op vakantie ga, ik eet het zelfs in het vliegtuig en leng de ideale kant-en klaar mixen van Superfoodies aan met water (wel wat minder fancy, maar ontzettend voedzaam voor onderweg). De 3 verschillende smaken chia breakfast van Superfoodies bestaan uit: biologische havervlokken, chia zaden en diverse superfoods. Wist je dat chia zaden omega 3 vetzuren en eiwitten bevatten?

#1 Meng 3-4 eetlepels van de kant-en klare Superfoodies chia ontbijtmix met je favoriete plantaardige melk variant (of probeer eens melkkefir, uit onderzoek blijkt kefir positief te kunnen bijdragen aan een verstoorde darmbalans). #2 Laat het geheel even 5 minuten ‘indikken’. #3 Voeg hier 2 eetlepels (kokos-of kefir)yoghurt aan toe en garneer met wat vers fruit. Ik voegde er nog wat blokjes lovechock rauwe chocolade aan toe voor een extra portie happiness. Tip: Ook ideaal om de avond van tevoren te bereiden, voeg slechts in de ochtend de yoghurt, het fruit en je eventuele overige Superfoodies toppings toe. Heb je haast, laat je dit lekker achterwege.

Coffee peanut butter protein kickstart 

Coffee peanut butter protein kickstart

#1 Blend alle ingrediënten met elkaar in de blender tot een glad geheel. Optioneel: blend nog 1 eetlepel Superfoodies cacao poeder en 1 eetlepel Superfoodies Maca poeder mee voor wat extra power! Tip: Tevens de perfecte pre-workout booster.

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies, the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen. 

liefs, Stefanie van de Walle, I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.