Steef's Powerbreakfast: 3x happy avocado power breakies

Stefanie blog

Tegenwoordig proberen steeds meer mensen (een dagje) plantaardig te eten. Kortom een maaltijd bereiden zonder vlees, vis, eieren of zuivel. ‘Wat eet ik dan nog wel…’ denk je wellicht? Geloof mij er blijft echt zat over! Sterker nog, je weet niet half hoe lekker plantbased kan zijn. In de hoofdrol van onderstaande plantaardige recepten, onze groene vriend, de avocado. Met een zomerse touch en wat extra happiness (lees chocolade). Nog een pluspunt: onderstaande gerechten zijn helemaal onbewerkt, draai je zo in elkaar, en geven een enorme boost! Ik werd er na het proeven in ieder geval errrrug gelukkig van en zat vol energie, zonder de bekende ‘sugar dip’.

Banana Matcha Ice Cream 

Matcha

#1 Blend 2 bevroren banaantjes (zonder schil uiteraard), de halve avocado, een scheutje plantaardige melk (ik koos voor havermelk) en 1 eetlepel Superfoodies matcha poeder tot een glad geheel. Zorg ervoor dat de mix echt lekker dik blijft. #2 Garneer met wat cacao nibs voor een choco bite. Optioneel: voor de zoetekauwers, mix 1 theelepel ahornsiroop mee. Wat nou ijs maken is lastig, dit kost je nog geen 3 minuten! Tip: dit is de perfecte pre-workout meal. 

Wist je dat... Matcha een groene theepoeder is van hoge kwaliteit, dat diverse vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen bevat, waaronder 3% tannine. Mijn favoriete opkikkertje door smoothies, maar ook heerlijk in een kop warme amandelmelk als matcha late!

Choco oats met een avocado twist 

Choco oats

#1 Meng 30 gram havermout of Superfoodies chia choco & vanilla ontbijtmix met plantaardige melk naar keuze. Laat even minimaal 10 minuutjes dik worden. #2 Blend ondertussen de overige ingrediënten: avocado, cacao poeder, banaan en plantaardige melk in de blender tot een glad geheel. #3 Roer vervolgens de havermout of chia pap door de mix of blend even kort mee. #4 Giet in een leuk schaaltje en garneer het geheel met bijvoorbeeld geraspte pure chocolade. Ik raspte er wat rauwe lovechock chocolade overheen. #5 Garneer tevens met wat verse stukjes banaan en eventueel wat rauwe amandelen en bijenpollen (voor een extra powerboost). Tip: bereid je chia-of havermout pap de avond daarvoor alvast en zet een nachtje in de koelkast.

Pink lady

Pink lady

#1 Meng alle ingrediënten met elkaar tot een glad geheel. Dit kan in de blender of met de staafmixer. Optioneel: voeg 1 scoop Superfoodies eiwitpoeder vanille smaak toe. De Superfoodies proteine is geheel clean en natuurlijk, plantaardig en zonder toegevoegde suikers.  Het maakt daarbij de structuur van je smoothie, dikker en het geheel nog voedzamer. Gegarandeerd dat je verzadigd bent na deze power plantbased smoothie! Ook ideaal als toetje (na het sporten), of om 4 uur als opkikker!

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies, the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen

liefs, Stefanie van de Walle, I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.