Lifestyle

Met déze tips krijg jij meer energie

Marthe, 17 januari 2018

Met déze tips krijg jij meer energie

Energie

Op deze donkere winterdagen ligt je bed 's morgens nét even wat lekkerder en is vroeg opstaan allemaal nét even wat moeilijker

Dat is ook helemaal niet gek, als je bedenkt dat het buiten nog donker en -met een beetje pech- óók nog eens koud is. Natuurlijk heb je de avond ervoor iets te lang van Netflix genoten én is uitrusten er al een hele tijd niet van gekomen. Kortom; de winterse omstandigheden dragen niet bepaald bij aan een stralend voorkomen in de ochtend, en ver daarna. Het gevolg? Lichtelijk vermoeid sleep jij je door de werkweek heen en denk je iedere dag op kantoor hetzelfde: vanavond ga ik écht vroeg naar bed. En tja, dat plan is meestal gedoemd te mislukken. En dat is zonde. Maar! Daar kun je dus iets aan doen. Met deze tips ben jij zó weer het stralende middelpunt, zowel thuis als op de werkvloer. Wedden? 

5 tips om meer energie te krijgen 

#1 Niet snoozen. You snooze, you loose. Big time. Die paar extra minuutjes slaap in de ochtend líjken heel aantrekkelijk, maar laten je alleen maar slechter voelen. Van die extra minuten slaap raakt je lichaam in de war, en dat maakt je juist éxtra moe. Dus laat die snoozeknop -hoe moeilijk dat ook is- met rust. Daar ben je jezelf later dankbaar voor, beloofd. 

#2 Beweeg! Bijvoorbeeld door 's ochtends een paar yoga poses te doen. Waarom? Omdat dit de bloeddoorstroom én je hoofd weer op gang brengt. Houd dit gedurende dag vol. Dus kom af en toe van je plek af, en loop een rondje en rek jezelf een beetje uit. Want van een hele dag stilzitten, krijg je alleen maar minder energie. 

#3 Hydrateer. Als je te weinig vocht binnenkrijgt, voel je je logischerwijs minder fit. Daarnaast helpt genoeg water ook tegen de welbekende 4-uur dip. Ook zorgt water ervoor dat je scherper en helderder bent. Alleen maar voordelen, toch? Zorg dus altijd voor een goed gevulde waterfles, en vul deze als-ie leeg is. Kun je ook gelijk je wandeling weer meepakken. 

#4 Koffie. En dan bedoelen we geen sloten koffie. Maar probeer het bij één kopje te houden. Teveel koffie in de ochtend kan er voor zorgen dat je 's middags juist een dip krijgt. Tja, dat willen we precies niet. Heb je in de middag ook nog een opkikker nodig? Een kopje thee of een andere cafeïnehoudende drank kan ook wonderen doen.  

#5 Snacks. Voordat je nu begint te juichen: we bedoelen voedzame snacks. Door gereguleerd te eten houd je je energie level op pijl. Kies daarom voor snacks die veel proteïne bevatten, zoals een banaan. Of een cracker met cottage cheese en avocado.  Yum.

Feel good everyday 

Sailor Cap - BlackMy Jewellery My Jewellery
€ 19,95
TruiVila ABOUT YOU
€ 40,00
Waterfles van ban.do, Cool It Deluxe Water Bottle Cameo BlushBan.do WoonaccessoireA Little Bird Told Me...
€ 30,00
Flared Soft Pants - BlackBroek wijde pijpenMy Jewellery
€ 29,95
EGG PORE SERIE TIGHETNING COOLING PACKGezichtsmaskerICI PARIS XL
€ 16,64
Manfield leren bikerbootsManfield biker bootwehkamp.nl
€ 119,99

Lees ook: 3x outfits ónder de €100

liefs, Marthe , Pretty good at making bad decisions

Lees meer