Get your sweat on! Doe de Fashionchick x #FITGIRLCODE 30 Day Ab Challenge

In december gingen de feestjes voor, in januari moest de blues overwonnen worden, februari was al over voordat  je daadwerkelijk de kans kreeg om jezelf eens flink onder de kont te schoppen. But get ready to rumble! Fashionchick gaat in maart voor sportschoenen en avocado's en voor spierpijn en magere plakjes kifilet. Time to get fit, girls! En bij die healthy mindset hoort een #FITGIRLCODE x Fashionchick 30 day ab challenge om met je fitte vriendinnen aan je doelen te werken.

Challenge

Platte buikjes en strakke abs? Begin dan nu, nu, nu! Vanaf 2 maart drillt #FITGIRLCODE je richting je doelen met een speciale challenge voor zowel beginners als gevorderden. Push jezelf, blijf jezelf uitdagen, maar kijk altijd hoever jij en je lichaam kunnen gaan. En wel zo!

Russian Twist

Houd je benen van de grond en houd je bovenlichaam omhoog zodat je lijf een V-vorm maakt. Draai je bovenlichaam eerst naar links, tik de grond aan, draai weer terug naar het midden en herhaal hetzelfde naar rechts. Let op dat je niet alleen je armen van de ene naar de andere kant verplaatst, maar echt je bovenlichaam draait en je buikspieren gebruikt. Wil je het zwaarder maken, houd dan een gewicht vast.

Challenge Twist

Spiderman plank

Steun op je handen en tenen. Je voeten staan naast elkaar en je lichaam is compleet recht - als een plank dus! Zorg dat je je billen laag houdt, niet in je schouder of rug hangt en je buikspieren goed aanspant. Trek je rechter knie op tot de buitenkant van je elleboog. Herhaal met het andere been.

Challenge Spiderman

Leg raise

Lig op je rug en leg je handen onder je billen. Strek je benen en houd ze omhoog richting het plafond. Laat je rechter been gestrekt zakken richting de grond. Span je buikspieren hiebij aan en zorg dat je onderrug op de grond blijft. Trek je been weer op. Laat nu je linkerbeen zakken. Dat is één!

Challenge Leg raise

Plank

Steun op je ellenbogen en tenen. Je voeten staan naast elkaar en je lichaam is compleet recht - als een plank dus! Zorg dat je je billen laag houdt, niet in je schouder of rug hangt en je buikspieren goed aanspant. Houd dit vol. En zorg dat je constant je lichaam in een sterke plank houdt.

Hé daar, bikkels!

Gaat onze challenge je iets te makkkelijk af? Stap dan eens heel gauw over op deze bikkel-editie!

Ab challenge Part 2

Shop de #fitgirlcode look

Nike Sportswear AIR MAX 1 Sneakers laag dark grey/black/whiteNike Zalando
€ 139,95 € 97,95
Fit girl fab tank topFitgirlcode Fitgirlcode
€ 24,95
Colourful leopard long tightsJogha Fitgirlcode
€ 75,00 € 45,00

Shop alles in de Fashion Finder van #FITGIRLCODELet's do this! Meld je nu samen met je Best Fit Friend Forever aan voor ons Facebook event. Deel al je resultaten en BFFF-workouts met de #FCFITGIRL. En kom maar door met al die abs!

liefs, Marlies Bax,