Fitgirlcode & Workout: "Sporten is een essentieel deel van het leven van een Fit Girl"

Hear, hear! Het is health maand, en dat kunnen we natuurlijk niet stilletjes voorbij laten gaan… Daarom delen wij, de dames van Fitgirlcode, iedere week een Fit Girl-proof blogpost! Vorige week zag je al hoe een voedingsschema uit de Fitgirlcode Guide er nu eigenlijk uitziet, deze week gaan we door met part two van de journey naar een fit & healthy lifestyle: de workout! Het is knap lastig om zelf een goed werkend trainingsschema in elkaar te knallen, laat staan je er ook nog aan te houden. De Guide gaat jou een flinke schop onder je reet geven om je vol overgave op de burpees en lunges te storten! You go girl!

Fitgirlcode guide

Het NMSAME syndroom

Aan je workout beginnen is een sport an sich. Je ligt net lekker onder je knusse kroeldeken in I-just-died houding op de bank, het regent, je hebt nét gegeten, je kan je kat niet alleen laten, à la. Het is allemaal niet makkelijk. Gelukkig ben je niet de enige… Menig Fit Girl heeft zo nu en dan (of knap vaak) last van het NMSAME syndroom. ‘Nooit meer sporten alleen maar eten’, zeg maar. Denk je nu, goh, daar heb ik ook verdacht veel last van? Fret no more! De Fitgirlcode Guide gaat jou uit je misère redden…

Nike Bonded hardloopjack met capuchonNike de Bijenkorf
€ 150,00 € 105,00
Nike Performance PRO HYPERCOOL Tights university red/bright crimson/whiteNike Zalando
€ 54,95
Nike Elastika Dri-FIT tanktop met merklogoNike de Bijenkorf
€ 40,00

Fitgirlcode Guide, wah is dah?

Ben je de Guide nu compleet misgelopen, en heb je geen idee wat je met zo’n boekwerk aan moet? We will explain. Je gaat 8 weken lang aan de slag met workout & voedingsschema’s, en een gezonde dosis mindfulness oefeningen. En dat met één doel. Lekkerder en happy in je vel zitten, met een paar kilootjes minder en een opgeschroefd fitgehalte! Zonder er zelf ook maar enigszins over na te moeten denken… 

Could Be VodkaModeMusthaves ModeMusthaves
€ 14,95
Calvin Klein logo tanktopCalvin Klein Men at Work
€ 39,99 € 29,99
Venice Beach Tights multicolorVenice Beach Zalando
€ 49,95 € 39,95

“Hee, sorry ik ga toch niet mee sporten. Ben zó moe.”

Sporten is een essentieel deel van het leven van een Fit Girl (in spe). En het is nog leuk ook! Mits je het een beetje spannend houdt voor jezelf natuurlijk. Niemand wordt wild van één en dezelfde sportroutine die je dan ook nog eens drie keer per week uitvoert. In dezelfde sportschool. En daar is de Guide nu net handig in. Het workout schema bestaat uit 8 routines die je gedurende 8 weken gaat slayen. Benen en billen, Core, Flexibiliteit & Kracht, HIIT (High Intensity Interval Training), en Total Body level 1, 2, 3, en 4. Je doet elke week drie workouts van elk 20 minuten. Totaal niet tijdrovend dus, maar zeker niet minder effectief! Binnen deze 20 minuten voer je de omschreven oefeningen zo vaak mogelijk uit. Om je een beetje een idee te geven van hoe zo’n schema er nu precies uitziet, delen we er eentje!

Maandag: workout voor billen en benen

Fitgirlcode guideDe half frog jumps zijn waanzinnig voor een strakke derriére en horen dus zeker in het workout schema thuis. Start in plank positie en spring met beide voeten naar de binnen- of buitenkant van je handen. Spring met beide voeten weer terug naar plank positie.
 Houd je handen op de grond en herhaal dit 45 seconden lang en neem daarna 15 seconden rust.


Woensdag: workout voor core

Fitgirlcode guide

Met de zogenaamde alternating plank reach werk je aan je balans terwijl je je buikspieren traint. Een win-win workout dus! Begin in plankpositie. Strek tegelijkertijd je rechterarm en linkerbeen in de lucht. Breng je arm en been weer terug en herhaal de andere kant. Houd je rug recht en je buikspieren gespannen. Doe dit 45 seconden lang en neem dan 15 seconden rust.

Vrijdag: total body workout

Fitgirlcode guide

Nog zo'n oefening die fantastische dingen doet voor je balans én je buikspieren is de V-sit. Ga zitten op de vloer.
 Strek je benen zo ver mogelijk en breng ze omhoog naar een V-vorm.
 Strek je armen uit richting je knieën. 
Behoud deze positie.
 Duw je borst naar voren en je schouders naar achteren om een neutrale rug te behouden. Houd de V-sit 45 seconden vast en neem dan 15 seconden rust.

Winnen?

Staat de Fitgirlcode Guide ook op jouw wishlist? Dan is het je lucky day! Reageer snel in de comment section, en wie weet mag jij jezelf binnenkort de trotse eigenaar van de Fitgirlcode Guide én goodiebag (rijkelijk gevuld met beanie, tasje en drinkfles) noemen. Ready, set, go!  

Over Fitgirlcode
Van gezonde recepten tot killer work-outs, van knappe sportkleding tot tips voor een lijf in balans; op Fitgirlcode vind je het allemaal én meer. Met abs of steel en een Instagram account om jaloers op te worden inspireren de sportieve dames ons dagelijks om toch wél naar de sportschool te gaan of om die reep chocolade te laten liggen. Fitgirl Tessel blogt de hele maand maart op Fashionchick over de Fitgirlcode Guide; dé guide om net zo healthy te worden.  

liefs, Kristel , Keep your heels, head & standards high.