menu
Deze collectie van Heron Preston voor Calvin Klein gaat viral
Fashion

Deze collectie van Heron Preston voor Calvin Klein gaat viral

Malu, 20 mei 2021

Wat een slimme zet van Calvin Klein, om een creative partnership aan te gaan met een van de meest invloedrijke ontwerpers en kunstenaars du moment: Heron Preston. Mede dankzij zijn BFF’s Kaia Gerber, Ashley Graham en Kim Kardasian gaat de collectie compleet viral

We zijn nog niet eens halverwege 2021 en Heron Preston x Calvin Klein is nu al dé samenwerking van het jaar. Een maand geleden kwam de eerste drop uit en deze week is het tweede gedeelte van de collectie live gegaan – een aanvulling op de HP x CK collectie met andere kleuren en variaties. Voor de campagne van de tweede drop wisten ze onder andere de Koreaanse popster Jennie Kim (45,5 miljoen volgers op Instagram!) te strikken

Voor wie nog niet bekend is met het merk Heron Preston: dit is een streetwear-label van, jawel, Heron Preston, dat in 2016 werd gelanceerd en bekend staat om zijn referentie-rijke collecties doordrenkt van internet, jeugd en identiteitscultuur. Eerder werkte Preston samen met onder andere NASA voor het herontwerpen van bestaande uniformen en het ontwikkelen en bedenken van duurzame materialen. Zijn werk draait altijd om de drie R’s: revolutionary, relatable en relevant

Geen basics maar essentials

Door een gedeelde visie creëerden Heron Preston en Calvin Klein een collectie voor “gewone mensen”. Preston kwam binnen als creatief adviseur en onderzocht eerst wat de meest iconische stukken van het merk waren: namelijk het ondergoed en het witte shirt. Dit werd de basis van zijn collectie. Vervolgens heeft hij geen basics, maar essentials gemaakt, die een wereldwijd publiek aanspreken. Denk aan rechte jeans, unisex hoodies en spijkerjacks en ondergoed van biologisch katoen.

Maar eerlijk is eerlijk, het briljante van dit creatieve partnerschap zit ‘em in de campagne. Preston rolde zijn waardevolle celebrity-rolodex uit en vroeg iconen als Nas, Stevie Williams en nieuwkomers als Jordan Alexander, Ashley Graham en Kaia Gerber om een rol te spelen in de campagne. Het resultaat: een prachtige weerspiegeling van de rauwe en jeugdige geest, die de basis vormt voor Calvin Klein’s identiteit, plus héél veel aandacht op social media. 

Samenwerking 2.0

Preston zegt: “Dit gaat verder dan alleen een normale samenwerking. Ik noem het een samenwerking 2.0., omdat het werk dat we hebben gedaan en hoe we het hebben gedaan verder gaat dan alleen productontwerp en plaatsing. We hebben geprobeerd een nieuwe business taal te hervormen en te ontwikkelen, terwijl we de cultuur, ervaring en geschiedenis van Calvin Klein nog steeds volledig omarmen en respecteren.” Chapeau to that. 

Zo kleed je je deze zomer als de iconische Prinses Diana

Lees ook

Zo kleed je je deze zomer als de iconische Prinses Diana

Fashion

Welke stijl past het best bij jou? Doe nu de stijltest

Lees meer