Daisy loves health: Every day food bowls, please!

Daisy I love health

Je hebt ze ongetwijfeld al heel wat keren voorbij zien komen op social media: de prachtig gekleurde food bowls. Meestal gemaakt van vers fruit, versierd met noten, nog meer fruit en wat muesli. Oftewel, de smoothie bowls. Ze zijn al tijden he-le-maal hip! En terecht, want zo’n mooi bordje vol lekkers leent zich natuurlijk voor een foto! Maar naast fruit worden ook steeds vaker andere ingrediënten gebruikt om zo’n bowl samen te stellen. Denk bijvoorbeeld aan de Poké bowl. Een soort sushi in de vorm van een salade. Er zijn genoeg heerlijke en gezonde bowl recepten te verzinnen. In deze blog hebben wij onze favoriete combi’s, met recept, voor je op een rij gezet. Wat is jouw lievelings? 

Vegan smoothie bowl

Vegan smoothie bowl

Heerlijk receptje van Sanne van Living the Green Life voor I Love Health.

#1 Blend alle ingrediënten in je krachtige blender of keukenmachine totdat je een gladde smoothie hebt. #2 Wil je de smoothie iets vloeibaarder omdat je hem meteen wil opdrinken? Voeg dan wat extra water of plantaardige melk toe. Wil je een mooie smoothiebowl maken waarop je toppings blijven liggen i.p.v. zinken, dan moet hij wat steviger zijn anders zakt het fruit er zo doorheen. Voeg dan extra bevroren fruit toe. Hierdoor krijg je een dikkere structuur. #3 Versier je smoothiebowl met de gekozen toppings!

Sushi bowl met quinoa en garnalen

Sushi bowl met quinoa en garnalen

#1 Spoel de quinoa goed schoon met lauwwarm water. Breng een pan water aan de kook en kook de quinoa in ongeveer 12 minuten gaar (of zoals aangegeven op de verpakking). Laat goed afkoelen. #2 Zet een gaspit aan en haal hier een paar keer vluchtig de norivellen overheen. Hierdoor worden ze lekker knapperig! #3 Knip of scheur de norivellen vervolgens in dunne reepjes. #4 Rooster in een pan met anti-aanbaklaag de sesamzaadjes zonder olie tot ze goudbruin kleuren. #5 Schep de norisnippers door het quinoamengsel en verdeel dit over twee kommen. Garneer de sushi bowl met de avocado, garnalen en als laatste de sesamzaadjes. Serveer met sojasaus.

Groene smoothie bowl met ananas

Smoothie bowl met ananas en banaan

#1 Snijd het verse fruit in stukjes. #2 Doe de banaan met de spinazie, ananas en tarwegrassap in de blender. #3 Doe er naar smaak water of ijs(blokjes) bij. #4 Blenderen maar! #5 Schenk de smoothie in een mooie kom. #6 Versier met het verse fruit en de superfoods.

Snelle mango smoothie bowl

Snelle mango smoothie bowl

Een heerlijk receptje van Food-idee.nl voor I Love Health.

#1 Pureer alle ingrediënten in een blender of maak ze met de staafmixer fijn. #2 Giet het gepureerde mengsel/de smoothie in een bord of schaaltje. #3 Maak je smoothie af met een topping naar keuze. Ik gebruikte verse aardbeien, blauwe bessen en zaadjes. Maar je kunt deze mango smoothie bowl ook combineren met kokos, plakjes banaan en noten. Ga voor ingrediënten die jij lekker vindt.

Vegan Buddha bowl met kiemen

Vegan smoothie bowl met kiemen

#1 Snijd alle groenten in kleine stukken, plakken of blokjes. Tipje…. Het staat extra leuk als elk soort dezelfde maat heeft. Dus alle komkommers in gelijke repen. De paprika in dezelfde plakjes. #2 Leg alles netjes op het bord of in de kom en eindig met een goede lepel hummus.

Simpel en lekker!

Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. Sinds dit jaar heeft I Love Health er een zusje bij. Namelijk I love Bali.nl.  Volg Daisy. I Love Health en I Love Bali  op FacebookInstagram en Twitter!

liefs, Daisy Oppelaar,

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.