Daisy loves Health: 6 slimme tips om voordelig én gezond te eten

Bespaar jij op gezonde producten, omdat je je geld toch liever uitgeeft aan dat leuke jurkje, of die mooie winterjas? Dan heb ik wat nuttige tips voor je op een rijtje gezet. Gezonde voeding hoeft namelijk helemaal niet duur te zijn!

Daisy Loves Health

#1 Koop bij de goedkopere supermarkten

Denk aan supermarkten als de Lidl en Aldi. Vooral groente en fruit zijn hier heel voordelig. Niet per se biologisch, maar wel van goede kwaliteit. Zo is de Lidl al jaren op rij uitgeroepen door de consumentenbond voor best getest groente en fruit. De keus is groot en het is echt vele malen goedkoper dan andere supermarkten. Ook kun je bij deze supermarkten heel goed terecht voor andere producten, zoals (biologische) eieren, rijstwafels en noten. Scheelt echt!

#2 Kwark in plaats van dure eiwitshakes

Kwark in plaats van dure eiwitshakes

In dit lijstje mag kwark uiteraard niet ontbreken. Je hebt echt geen dure shakes en poeders nodig om voldoende eiwitten binnen te krijgen. En het is gewoon erg lekker met wat fruit, kaneel of noten er in. Zo lepel je toch een behoorlijke hoeveelheid eiwit binnen voor een voordelig prijsje.

#3 Ga naar de markt

Ga naar de markt

Het is niet alleen leuk om je groente, fruit en kruiden van de markt te halen, ook is het een stuk voordeliger dan in de winkels. Zeker wanneer je op zaterdag aan het eind van de dag naar de markt gaat, dan sla je voor een prikkie je boodschappenlijstje in.

#4 Eet producten uit het seizoen

Dit is niet alleen vriendelijker voor het milieu, maar ook voor je portemonnee. Aardbeien, bosbessen of frambozen kopen in de winter is budget-technisch niet zo’n goed idee. Dit soort producten zijn in de winter onwijs duur. Logisch, want ze komen dan niet van Hollandse bodem, maar worden uit verre warme landen geïmporteerd. Net zoals dat je niet makkelijk goedkope boerenkool scoort in de zomer. Controleer dus welke producten bij dit seizoen horen. Google helpt je alvast een handje op weg en zo scoor jij de juiste producten voor de juiste prijs.

#5 Invriezen

Vis, vlees, groente en fruit… het liefst koop je natuurlijk alles vers, maar dat past helaas niet binnen elk budget. De vriezer is dan een hele fijne uitkomst. Ingevroren producten zijn overigens niet minder gezond dan verse producten, terwijl ze wel een stuk goedkoper zijn en veel langer houdbaar. Heel handig dus! Lees in deze blog ook alles over het invriezen en bewaren van je eten!

#6 Bonen

Bonen

Iedere dag vlees is voor veel mensen de standaard, maar dit is helemaal niet nodig. Je kan vlees heel goed vervangen door plantaardige producten. Deze zijn net zo voedzaam, maar wel veel goedkoper. Denk bijvoorbeeld aan bonen. Bonen zitten ook vol met eiwitten en vezels, dus waarom zou je dan iedere dag vlees kopen? Daarnaast zijn ze heel goed te combineren en erg lekker! Probeer eens deze heerlijke pasta met tuinbonen!

Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. Volg Daisy & I Love Health op FacebookInstagram en Twitter!

liefs, Daisy Oppelaar,

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.