Daisy loves Health: 5x snelle en gezonde ontbijtjes

We kunnen heel veel redenen bedenken om ’s ochtends snel te willen ontbijten. Omdat we nou eenmaal liever wat langer in bed liggen. Maar ook omdat we extra tijd willen besteden aan een goede outfit of een extra lange douchesessie. En wanneer we in de ochtend snel de gym in duiken voor een flinke workout hebben we vaak ook niet alle tijd om een ingewikkeld ontbijt te maken. 

Eerste foto daisy   quote

Je ziet, genoeg redenen om snel te willen ontbijten. Daar is niks mis mee. Als je me maar belooft dat je je ontbijt niet overslaat en het wel een beetje gezond doet. Een goed begin… precies, is immers het halve werk. Daarom heb ik hier vijf snelle ontbijt recepten voor jou!

Havermout met bosbessen en frambozen

Havermoutpap   ingredienten

Voor een lekker, snel en vegan receptje maak je deze snelle oatmeal! Altijd fijn voor de haastmomentjes in de ochtend.  #1 Kook het water en giet het daarna in een kleine steelpan. #2 Voeg hier de havermoutvlokken of de gewone havermout bij en zet het vuur laag. Roer goed door en doe de deksel erop. Laat je havermout in tien minuten gaar koken. #3 Wanneer je havermout zacht en smeuïg is voeg je de plantaardige melk toe. Zet het vuur hoger en blijf je oatmeal doorroeren tot de melk is opgenomen en je een dikke pap overhoudt. #4 Verdeel je havermout over twee bakjes. Roer door elke een eetlepel amandelpasta en giet er wat rijstsiroop overheen. #5 Dit is het moment dat je los kan gaan, de toppings! Versier je oatmeal bijvoorbeeld met vers fruit, zaden of cacaobibs. Geraspte kokos is trouwens ook heel lekker!

Boterham met tomaat, avocado en kiemen

Avocado broodje   ingerdienten

Deze heerlijke boterham met een hele berg groenten heb je binnen 5 minuten klaar. Makkelijk, lekker en vooral erg voedzaam! #1 Je kunt de boterhammen naar smaak toasten in een broodrooster. Hoeft niet, wat je wilt. #2 Snijd de tomaat in hele fijne blokjes. Voeg een klein scheutje olijfolie toe en breng met peper en zout op smaak. #3 Halveer de avocado en haal het vruchtvlees er met een lepel uit. Snijd nu in kleine blokjes. #4 Beleg de boterhammen eerst met de tomaat, vervolgens de avocado blokjes en tot slot met de plukjes kiemen.

Easy apple crumble

Apple crumble   ingredienten

Wie is er nu niet dol op apple crumbles? Wij in elk geval wel! Weer zo’n lekker en makkelijk ontbijtje, dat ook nog eens hartstikke voedzaam is. #1 Verwarm je oven voor op 180 graden. #2 Snij de appels in kleine blokjes en doe deze in een grote bak. Voeg hier de overige ingrediënten voor de vulling bij. Roer dit goed door elkaar en schep in een grote ovenschaal. #3 Pak een andere kom en roer hierin de ingrediënten voor de topping door elkaar. Schep dit op de laag appels in de ovenschaal. #4 Zet de schaal in de voorverwarmde oven en bak voor 50 minuten tot de topping goudbruin van kleur is en de appels zacht zijn. #5 Laat de crumble even afkoelen en serveer met kokosslagroom!

Rijstwafel sandwich met kiemen

Rijstwfels   ingredienten

Een sandwich van rijstwafels, waarom niet? Gooi er een lekker plakje kaas, wat avocado en een handje kiemen op, en voilà een snel en gezond ontbijtje! #1 Leg een rijstwafel op je bord en beleg deze met de verse spinazie, vervolgens de geitenkaas, de avocado plakjes en tot slot de broccoli kiemen. #2 Bovenop nog een rijstwafel en je hebt een heerlijke ‘sandwich’!

Rijk gevulde havermout

Havermout   ingredienten

Oke vooruit, nog één lekker havermout receptje dan. Je kunt alle kanten op met havermout. Neem dit lekkere receptje met bosbessen, chocola en kokos. #1 Doe de melk en de havervlokken in een pannetje en breng dit samen, op laag vuur, zachtjes aan de kook. Roer goed door, het zal langzaam havermoutpap worden. Gebruik je amandelmelk, dat wat dikker is dan andere soorten plantaardige melk, dan is je havermout binnen vijf minuten wel klaar. Met een dunnere melk (rijst of haver) duurt dit wat langer. #2 Schep je havermoutpap in een bakje en versier met een grote eetlepel pindakaas, de bosbessen, chocolade, kaneel en kokosbloesem suiker. Roer dit goed door elkaar en geniet! Tip: Vind je een van deze ingrediënten niet zo lekker? No worries! Vervang het dan gewoon door andere soort fruit of andere zaden.

Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. Volg Daisy & I Love Health op FacebookInstagram en Twitter!

liefs, Daisy Oppelaar,

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.