Daisy loves Health: 5x Bye Bye Cellulitis

De grootste zorg en ergernis van de meeste vrouwen: cellulitis. Want eerlijk, bijna iedereen heeft het van nature (of krijgt het nog) en wil er het liefst van af. Maar hoe?! Vaak denken we dat dure crèmes, lotions of zelfs medicijnen, deze huidaandoening laat verdwijnen, maar de beste en meest eenvoudige manier om cellulitis te behandelen is door je voedingspatroon te verbeteren. Wij hebben een aantal food tips voor je op een rijtje gezet!

Daisy Loves Health

#1 Broccoli

Broccoli is één van de meest gezonde groenten. Elk broccoliroosje is rijk aan vitamines en mineralen, maar misschien wel de gezondste stof in broccoli is alfa-lipoïnezuur. Dit is een natuurlijk ingrediënt dat helpt voorkomen dat het collageen, de stof die ervoor zorgt dat je cellen in goede staat zijn, verhardt, waardoor cellulite kan ontstaan.

#2 Bieten

Deze heerlijke paarse knol bevat de stof lycopeen, die de bloedcirculatie stimuleert, wat heel belangrijk is als je cellulitis wil verminderen. Ook helpt het voorkomen dat je lichaam vocht vasthoudt. Daarnaast zit er ook kalium, vitamine E en vitamine A in, die essentieel zijn voor een gezonde huid.

Broc en Biet

#3 Asperges

Asperges, oké het is dan nu misschien niet helemaal de tijd van de asperges, maar ze horen zeker in dit rijtje thuis. Asperges stimuleren namelijk je bloedcirculatie en dragen bij aan de reiniging van giftige stoffen in je lichaam die cellulite kunnen veroorzaken. Daarnaast hebben ze bijzondere ontstekingsremmende eigenschappen en verminderen ze een opgeblazen gevoel.

#4 Bessen en rode vruchten

Bessen en rode vruchten helpen tegen cellulitis dankzij hun lycopenen die de bloedsomloop verbeteren en de productie van collageen stimuleren, wat dus zorgt voor een mooie en strakke huid.

Vis en Bessen

#5 Vette vis

Vette vis bevat goede vetten die je lichaam nodig heeft voor een gezonde stofwisseling. Vette vis (zoals paling en ansjovis) draagt bij aan de vermindering van cellulitis. Naast gezonde omega 3 vetzuren is vette vis rijk aan antioxidanten, die ook erg belangrijk zijn wil je cellulitis verminderen.

Dit zijn een aantal voorbeelden van foods die je huid veel goed doen en zo cellulitis helpen verminderden. Vooral aminozuren en antioxidanten helpen, hele belangrijke voedingsstoffen voor onze gezondheid. Zo worden eiwitten uit onze voeding in ons lichaam omgezet in aminozuren. Dit stofje zorgt voor een goede stofwisseling en opbouw van cellen. Ook antioxidanten, die onze huid versterken, zijn onmisbaar. Denk aan vitamine C en E, zink, seleen en betacaroteen.

Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. Volg Daisy & I Love Health op FacebookInstagram en Twitter!

liefs, Daisy Oppelaar,

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.