Daisy loves Health: 5 tips om je gezonde voornemens te bereiken

Ja, het is januari en dus moeten we er weer aan geloven: gezonde voornemens! Wil je fitter worden, spieren opbouwen, gewicht verliezen of gewoonweg gezonder gaan leven? Dan is het handig om de volgende tips toe te passen, want leuk en aardig al die goede voornemens, maar het is natuurlijk de bedoeling dat je ze ook daadwerkelijk uitvoert en volhoudt. En dat is vaak lastiger dan gedacht…Dus opgelet: hier een rijtje met tips!

I love Health

#1 Stel een realistisch en meetbaar doel

Om mee te beginnen. Vraag jezelf af of jouw voornemens ook echt haalbaar zijn? Wil je binnen een maand 10 kilo afvallen, dan moet je je doel misschien even iets bijstellen, aangezien dat niet realistisch is. Maar wel twee kilo in een maand. Het niet behalen van je doel zorgt voor een negatieve stemming, waardoor je gedemotiveerd raakt. Het tegenovergestelde – je doel wel halen – zorgt juist voor voldoening, waardoor je vrolijk verder gaat met je volgende realistische doel. Daarnaast is het handig als je je doel kunt meten. Ik wil meer sporten, is niet meetbaar. Ik wil twee keer per week gaan sporten is wél meetbaar.

#2 Ga voor één goed voornemen

We hebben ongetwijfeld allemaal meerdere goede voornemens. Maar wanneer je meerdere doelen tegelijk stelt, neem je misschien iets te veel hooi op je vork en is de kans van slagen nihil. Kies daarom de belangrijkste en start daar mee. En begin bijvoorbeeld een maand later met je volgende goede voornemen. Wie zegt dat goede voornemens alleen voor januari zijn?

#3 Deel je voornemens met anderen

Wanneer je vrienden en familie op de hoogte zijn van jouw doel(en), kunnen zij je helpen. Wil je afvallen? Vraag hen dan je geen ‘slechte’ dingen aan te bieden. Wil je meer sporten? Zoek een sportbuddy, want zo kun je elkaar motiveren! Ook voel je misschien wat meer druk om te slagen (althans wij wel) omdat je het aan anderen hebt verteld. Nu móét je dus wel je best doen!

#4 Draai niet door, maar blijf genieten!

Het is goed om met je voornemen bezig te zijn, en je aan te passen. Maar welk doel je ook stelt, ga jezelf niets verbieden. Het is namelijk belangrijk dat je je gezonde voornemen vol blijft houden toch?! Als je wilt afvallen of gezonder wilt eten, zorg dan dat je lekker blijft eten. Ook ‘gezond’ eten is namelijk hartstikke lekker. Sterker nog: véél lekkerder! Beloon jezelf met een nieuw (sport) outfitje of een gezellig avondje naar de bios, in plaats van een pizza of zak patat.

#5 #LESSISMORE afslankprogramma e-book

Wil je gezonder leven en/of afvallen? En wil je toch meer handvatten om je goede voornemen(s) te laten slagen? Heb je niet genoeg inspiratie en kennis om een goed dagmenu samen te stellen om je doel te behalen? Dan is het #LESSISMORE afslankprogramma e-book iets voor jou! Het e-book bevat 4 volledige weekmenu’s en 46 skinny recepten. Download hier voor maar €12,50. Daarnaast staat de hele maand januari op I Love Health in het teken van goede voornemens met Less is More. Dus neem snel een kijkje!

Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. Volg Daisy & I Love Health op FacebookInstagram en Twitter!

liefs, Daisy Oppelaar,

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.