Carlijn Bekker: 'Fashionchick Girls is de allereerste fashion glossy voor tienermeiden.'

Breaking news: Fashionchick krijgt een zusje! Vanaf morgen zal Fashionista, dé glossy voor tienermeiden, omgetoverd worden tot Fashionchick Girls. #exciting! Fashionchick Girls is dan niet alleen hét magazine voor alle meiden tussen 13 en 18 jaar die zitten te springen om mode, beauty en lifestyle maar zal ook het online platform the place to be zijn voor iedereen die bedolven wil worden onder de modische inspiratie én gelijk haar hele online winkelmand vol wil gooien met alles dat ze in het blad heeft gezien. En natuurlijk véél meer! Wij zijn natuurlijk best een beetje nieuwsgierig naar onze nieuwe collega's, daarom hebben we Carlijn Bekker het knappe hemd van het lijf gevraagd. Benieuwd? Lees snel verder!

Fashionchick Girls

Hi Carlijn! Alles goed? Vertel, wat is jouw rol bij Fashionchick Girls?
Hi! Yes, ik ben natuurlijk super excited over de launch van Fashionchick Girls! Ik ben als Online Content Coördinator verantwoordelijk voor onze website Fashionchick.nl/girls en de bijbehorende social media-kanalen. Denk hierbij aan het online team aansturen, de inhoud van de site bepalen en nadenken over hoe we van Fashionchick Girls de hipste site voor tienermeiden kunnen maken.

Hoe lang werk je hier al en hoe ben je hier zo terecht gekomen?
Ik werk sinds dag één bij Fashionchick Girls - voorheen Fashionista, dus nu zo’n zes jaar. Ik begon als jonge redacteur bij het blad toen ik nog studeerde, in die jaren ben ik me steeds meer gaan specialiseren in online. Sinds een half jaar ben ik als freelancer verantwoordelijk voor het online gedeelte. Content maken voor zo’n jonge, enthousiaste en online actieve doelgroep is nooit gaan vervelen.

Fashionchick Girls

Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit?
We beginnen de week met een online doorloop om met het online team te bespreken wat er deze week staat te gebeuren op de site en social kanalen. Ik kijk naar wat er de week ervoor goed heeft gescoord en speel hierop in. Vervolgens nemen we de nieuwtjes van die dag door en kies ik de onderwerpen waar het online team mee de slag gaat. Een groot gedeelte van de dag ben ik bezig met ideeën goedkeuren of artikelen en filmpjes redigeren. Bijvoorbeeld een advertorial die een online redacteur geschreven heeft, de marketingartikelen vanuit het blad en de YouTube-video die op ons kanaal verschijnt. Dit houdt vooral in dat ik de grenzen bewaak: is dit Fashionchick Girls, past het echt bij de doelgroep? Daarbij komt het begeleiden van de online stagiaires, het contact onderhouden met onze gastbloggers, commerciële partijen en de marketingafdeling. Ik ben voor alle partijen het aanspreekpunt over online. Daarnaast ben ik bezig met strategie; hoe kunnen we nog meer meiden naar de site krijgen en volgers verzamelen via social media? En natuurlijk hoe kunnen we ons merk zo leuk mogelijk maken voor die meiden?

Komono Crafted Lennon Purple Rain Silver zonnebril KOM-S2553KOMONO Brandfield
€ 99,95 € 69,95
Smell The FlowersModeMusthaves ModeMusthaves
€ 29,95
They Say I'm BossyModeMusthaves ModeMusthaves
€ 39,95
SW DIFFERENTCatwalk Junkie De Garage
€ 59,95
Viktor & Rolf Flowerbomb Bloom Eau de ToiletteEau de toilettede Bijenkorf
€ 107,00
Zilveren loafersSacha LoaferSacha
€ 79,99

Kun je kort uitleggen wat Fashionchick Girls voor magazine is?
Fashionchick Girls is de allereerste fashion glossy voor tienermeiden met het laatste mode- en beautynieuws. Elke 4 weken staat Fashionchick Girls boordevol DIY’s (Do It Yourself), shoptips, inspirerende looks van stijliconen, emotionele real life verhalen en heel veel pagina’s met budget mode.

Voor wie is Fashionchick Girls en waarom móet iedereen dit blad lezen?
Fashionchick Girls is voor tienermeiden die gek zijn op mode, maar ook graag willen lezen over real life, boys en beauty.

Wat kunnen mensen online van Fashionchick Girls verwachten?
Wat ik zelf zo geweldig vind aan Fashionchick Girls is dat je alle looks uit het blad, meteen online kunt shoppen via de site. Hoe makkelijk! Daarbij schrijven we over alles wat jonge meiden bezighoudt.

Fashionchick Girls

Foto links: Fotografie Sean Jansen | make-up Charlotte van Beusekom | Haar Mandy Popijus @StudioStroop

Kun je alvast een klein tipje van de sluier oplichten over wat er allemaal in de eerste editie zal komen te staan of wat er online op de dag van de lancering gaat gebeuren?
Het eerste nummer staat helemaal in het teken van.. shoppen! Beter kan niet ;). Wat je zeker wil zien in de eerste editie is de fashion shoot met een van de grootste online girls van het moment: Yara Michels. Daarnaast delen we heel veel fashion trends en looks - die je online dus meteen kunt shoppen. Maar ook heftige real lifes: bijvoorbeeld van een meisje dat naar een afkickkliniek moest voor haar shopverslaving. Er is nog veel meer, dus ik zou zeker een sprintje trekken naar de winkel voor ons eerste nummer.

Waar blader je zelf altijd als eerste naar toe als er een nieuwe editie op je bureau ligt?
De real lifes. De redacteuren van Fashionchick Girls gaan altijd op zoek naar de mooiste, heftigste en meest bijzondere verhalen van jonge meiden. Het ene verhaal laat je op het puntje van je stoel zitten, terwijl een andere real life verhaal juist weer heel herkenbaar is.

Wat hoop jij (on- en offline) te bereiken met Fashionchick Girls?
Ik hoop dat Fashionchick Girls – de site én het blad - onmisbaar wordt voor alle hippe tienermeiden in Nederland en België.

De eerste editie van Fashionchick Girls zal vanaf 24 mei (yes, dat is morgen!) in de winkels liggen. Zorg dus dat je het niet mist! Wil je zeker weten dat je 'm nóóit mist? Sluit dan nu een abonnement af met deze mega goede deal: 4 nummers voor maar €10! 

liefs, Kristel , Keep your heels, head & standards high.