Ask the bloggers: De beste hotspots van Bali

De zon is eindelijk begonnen met schijnen en dus blikken wij voorzichtig vooruit naar al het fijns dat nog komen gaat (vakantie!). Maar dan moeten we ook maar eens gaan beginnen met het verzamelen van de fijnste plekjes om die dagen in de zon goed te spenderen. En tja, wie weten dat nou beter dan de booming bloggers van het moment? Juist. Met onze grote vakantiemaand in het vooruitzicht vonden wij het een goed idee om als eerst blogger Daphisticated aan haar mouw te trekken, die een paar weken op Bali vertoefde.

Daphisticated goes Bali

Daphisticated goes bali

Ik ben weer back in the city, helaas. Bali was namelijk echt fantastisch. Naast dat het voor een blogger ideaal is om daar te zijn (lees: Instagram paradijs!) zijn er zoveel leuke dingen te doen en was het voor mij alles behalve een rust vakantie. Wat ik eigenlijk wel een keer heel lekker vond. Mijn zusje loopt daar stage bij een magazine dus het was heel fijn haar weer te zien. Ze heeft me de leukste en mooiste plekjes van Bali laten zien. En aangezien ze er al een paar maandjes zit zijn het echt de places to be.

Ontbijt

Bali Ontbijt

Laten we maar meteen met het beste beginnen want het ontbijt is daar echt elke dag een feestje. In Canggu zitten veel van die hipster tentjes waar ze de meest prachtige acai bowls serveren. Ook is het goed vertoeven hier als je een katertje hebt want deze magische shotjes en sapjes zitten vol met vitaminen waardoor je de dag weer aankan.

Tips: Strawberry Fields,The Shelter, Betelnut Cafe, Sisterfields, Corner House.

Hotel life

Ik zat een paar dagen in een van de mooiste hotels van Bali. Namelijk in het Intercontinental Bali waar ik een samenwerking mee had. Hier was ik heel erg dankbaar voor, want dit is echt een van de beste hotels waar ik heb gezeten. Elke ochtend stond er een mega groot ontbijt klaar: van crêpes of wafels met chocolade/vanille saus tot een gepocheerd ei tot sushi. Je kan hier echt even bijkomen van de drukte van Seminyak waardoor het tijdsbestek van 3 dagen hier perfect was. Een prachtig rustig strand ligt aan het hotel. Ook zijn er drie grote zwembaden waardoor je bijna het gevoel hebt alsof je alleen in het water dobbert. De lunch bij het zwembad bestond elke middag uit een tomatensoepje met cheddar-truffle-fries, do I need to say more?

LOVE Stories UMA Bikinitop blackLove Stories Zalando
€ 39,90 € 19,95

What to do

Surfen op Bali

#1 Surfen. Bali is de place to be om te surfen. De golven zijn hier perfect. Ik weet nu ook echt zeker: Ik wil dit veel vaker doen! #2 Scubadiving Dit was echt zo mooi! Ik heb vaker gedoken op Aruba maar hier heb ik echt mijn mooiste duik gehad. We gingen naar ‘Shark Point’ wat inderdaad betekent dat hier veel haaien zitten. Helaas gingen wij maar tot 13 meter diep dus de echte grote hebben we niet gezien. Wel zagen we een baby haai en een heleboel prachtige schildpadden. We hebben onze duik gedaan bij ‘Scally Wags’ een super fijne duik organisatie. Ze geven je een veilig gevoel door de professionele uitleg en perfecte voorbereidingen.

Gili eilanden

Gili Eilanden

#1 Gili Meno. Een heel rustig eilandje. Gili Meno staat bekend als ‘Honey Moon’ eiland. Zo’n sfeertje hing er dan ook. Je kan hier -mocht je niet zo van het duiken zijn- met schildpadden snorkelen! #2 Gili Air. Dit is echt mijn favoriet. Er hangt hier echt een relaxte vibe. We hadden met een hele groep meiden een fiets gehuurd en zo gingen we het hele eiland over. Prachtige strandjes en super leuk om ’s avonds aan het strand met z’n allen te dineren. #3 Gili T. Dit was niet helemaal mijn eiland. Ik vond de sfeer hier ’s avonds een beetje fout. Ik moet wel zeggen dat je overdag jezelf prima kan vermaken bij Casa Vintage of Le Pirate Beachclub om lekker te relaxen.

Fashion

Bali Fashion

Ik sliep bijna in mijn jurkje van Realisation Par. Echt mijn favoriete item deze vakantie. Daarnaast had ik een fijn tropisch pak van WE Fashion veel aan en betrapte ik mezelf erop dat mijn setje van ST Studio altijd aan wilde trekken. Oja, het hoedje van Ralph Lauren is volgens mij een enkele keer van mijn hoofd af geweest. Ik heb niet heel veel tijd gehad om te shoppen op Bali (say what?!), maar er is een boutique die helemaal hot and happening is daar: Bamboo Blond. Dit klinkt net zo leuk als het eruit ziet. Van heerlijke zomerse pakjes tot accessoires en swimwear. Hul jezelf in Bamboo Blond en je voelt je een echt Bali-meisje!

Beauty

Bali Beauty

Eigenlijk gaan Bali en make-up niet zo goed samen. Het smelt namelijk letterlijk van je gezicht af. Gelukkig was dit ’s avonds een stuk minder en had ik mijn Glow-palette van Charlotte Tilbury mee. Hier zit dan ook alles in wat je nodig hebt: Blush, Highlighter, Oogschaduw en Shape pouder. Zodat je lekker dat zomergloedje op je gezicht nog wat extra kan accentueren. Voor mijn haar gebruikte ik ‘Sun Shield’ producten van Keune. Naast een shampoo en conditioner was er ook een spray die ik er vaak bij pakte met zonnen. Deze ruikt zo lekker en is mega beschermend voor je haar. En ik nomineer bij deze de ‘Monsieur Black’ van Lancome als beste niet waterproof mascara die toch een beetje waterproof is!

Charlotte Tilbury Instant Look in a Palette: Beauty Glow - make-up paletteCharlotte tilbury Blushde Bijenkorf
€ 69,00
FABIENNE CHAPOT toilettasFabienne chapot wehkamp.nl
€ 29,00 € 12,95

Little hotspot list

W Hotel/Woobar. Mijn laatste dagje was ik hier aan het werk aan het zwembad in het zonnetje op een overdreven groot bed. Je begrijpt dat ik dit per direct als mijn nieuwe werkplek voelde maar helaas moest ik afscheid nemen. | Finns beachclub. Je voelt je hier als een klein prinsesje doordat je een mega groot bed op je wenken wordt bediend met Mimosa’s en andere fancy cocktails. | La Vavella. Lekker eten en daarna dansjes doen. | Rockbar. Lekkerste dim sum en sushi en echt een prachtig uitzicht over de zee. | Ultimo. Beste Italiaan van Bali!

De beste ontbijtjes, palmbomen, eindeloze diners op het strand en een zonsondergang van heb ik jou daar. Daarnaast is het ook een Insta picture paradijs. Tja, iets met ik ben verliefd op Bali en wil zo snel mogelijk weer terug. Are you with me?

Over Daphisticated
Daphne Tiedink is het gezicht achter de blog Daphisticated en is gek op mode en alles wat daar mee te maken heeft. Maar ze heeft meer interesses! Daphne heeft namelijk ook een zwak voor fotografie en reizen en dus trakteert zij haar volgers dagelijks op de leukste outfits en beste places to be. Ben je benieuwd geworden? Volg Daphne ook op haar blog of via haar Instagram.