Zo ben je in no time van je spierpijn af

Nou ben ik niet wat je noemt sportief - alles behalve dat - maar ja, ook ik weet hoe ontzettend naar spierpijn kan zijn. Een beetje is prima, dan weet je in ieder geval dat je iets hebt gedaan dat indruk heeft gemaakt op je lichaam. Maar jezelf 's ochtends uit bed moeten laten rollen omdat je niet meer kunt lopen van de spierpijn? Mwah. Laat maar. Gelukkig zijn er een aantal trucjes om ervoor te zorgen dat de pijn sneller minder wordt. Zodat je weer met goede moed - in je knapste sportoutfit - richting sportschool kunt. Op naar nog meer spierpijn. 

Sneller van je spierpijn af

8 tips om sneller van je spierpijn af te komen

#1 Warming-up Tja, je hebt er helemaal drie keer niks aan als je al spierpijn hebt maar neem het vooral mee voor een volgende keer: een goede warming-up zorgt ervoor dat je na je work-out minder last krijgt van spierpijn. Oftewel: voorkomen is beter dan genezen. 

#2 Cooling-down Plof niet meteen op de bank na je work-out maar neem even een paar minuten de tijd voor een cooling-down. Dit is namelijk goed voor het afvoeren van de afvalstof melkzuur, dat één van de veroorzakers van spierpijn is. Daarnaast is het goed voor je bloedcirculatie en je hartslag.  

#3 Eten na je work-out Koolhydraten, vezels, eiwitten en goede vetten zijn belangrijk voor de herstel van je lichaam. Zorg dus dat je binnen twee uur na je work-out een goede maaltijd eet, dan help je je lichaam een handje om zo snel mogelijk weer back in shape te zijn. 

#4 Omega-3 Onderzoek heeft aangetoond dat Omega-3 helpt om je spieren minder stijf te laten zijn. Je kunt het nemen als supplement of door te kiezen voor vette vis, spinazie en noten. 

#5 Drink veel water Als je je een beetje hebt uitgesloofd tijdens je work-out wordt je lichaam dorstig en zal het overal vocht vandaan halen. Belangrijk om er dus voor te zorgen dat je niet met een tekort komt te zitten! Drink daarom direct na je work-out genoeg water en blijf dat de dagen erna ook doen. 

#6 Massage Ieder excuus om van je lief een massage te krijgen is welkom, toch? En laat een massage nou net hetgeen zijn dat je nodig hebt om je van je ergst spierpijn te verlossen...

#7 Blijf in beweging Ook al voelt het gek om bij spierpijn júist te bewegen, stilzitten maakt het alleen maar erger. Een keiharde work-out is waarschijnlijk geen goed plan maar wandelen, joggen of bijvoorbeeld yoga kunnen je spieren wat rekken en opwarmen en zo de pijn helpen verminderen.

#8 Een warm bad Laat een lekker warm bad vollopen, zet wat kaarsjes op de rand en pak er een magazine of laptop met Netflix bij. Warmte helpt je spieren namelijk ontspannen. En vooruit, lekker badderen is sowieso een traktatie. Toch?

Kom maar op met die spierpijn

Nike Tanktop met elastische racerbackNike Fitnesstopde Bijenkorf
€ 30,00
Nike Tech Fleece joggingbroekNike Joggingbroekwehkamp.nl
€ 80,00
Nike Performance Sport BH carbon heather/green glow/obsidianNike Sport bhZalando
€ 39,95 € 31,95
adidas Trf Logo W Hoodies hoodie zwart blauw rood zwart blauw roodAdidas Sport hoodieStylefile
€ 64,90
Nike Performance PRO FIERCE LOTUS Sport BH lite crimson/black/whiteNike Sport bhZalando
€ 44,95
Nike Performance AIR ZOOM PEGASUS 33 Hardloopschoenen neutraal dark grey/black/whiteNike HardloopschoenZalando
€ 119,95
adidas  LINEAR TEAMBAG MEDIUMAdidas tasSpartoo
€ 23,95
adidas by Stella McCartney Studio tanktop met animalprintFitnesstopde Bijenkorf
€ 74,95
katoenen crop sweatshirtMango Sport sweaterMango
€ 19,99
No Ka'Oi Ola yoga sport bhNo ka'oi Yogatopde Bijenkorf
€ 91,00 € 63,70
Sportschoenen Wmns Nike Air Max 2016 by NikeNike SportschoenSarenza
€ 189,99
No Ka'Oi Kala yoga legging met kralenapplicatieNo ka'oi Sportleggingde Bijenkorf
€ 216,00 € 151,20

Lees ook: Nike lanceert Back To The Future schoen.

liefs, Kristel 

Kristel  Keep your heels, head & standards high.

Reageer