We are hiring: E-Commerce Manager KidsToday

Op deze vacature zit een tijdelijke stop. Er kan op dit moment niet gesolliciteerd worden.

Ben jij onze online expert? En heb je affiniteit met de kindermodemarkt? Dan is deze job bij KidsToday echt wat voor jou! Voor ons Storefronts cluster, binnen Sanoma Digital, zijn wij op zoek naar een dynamische professional voor de rol van E-Commerce Manager KidsToday (m/v, voltijd) die verantwoordelijk is voor onze website Kids Today, een gezamenlijk project van het Sanoma Parenting cluster en de afdeling Storefronts. In deze functie zal je het team van de website leiden en nauw samenwerken met de teams in de andere afdelingen om van www.kidstoday.nl een succes te maken.

Vacature kids today

De functie

KidsToday (gelanceerd in maart 2014) is het online shopping platform voor (bijna) ouders met kinderen van 0 tot 12 jaar. Deze website brengt het productaanbod van de verschillende bedrijven samen en is gericht op zwangerschapskleding, baby- en kindermode en cadeaus en speelgoed.

Je bent verantwoordelijk voor het commerciële succes van het merk en de strategische groei van de website in de Nederlandse markt. Je bent verantwoordelijk voor het KidsToday team en werkt samen met de andere clusters binnen Storefronts en Parenting.

Werkzaamheden

• Verantwoordelijk voor website analytics en financiële resultaten, regelmatige reporting over website KPIs
• Samenwerken met het Parenting cluster, o.a. de redacties van Ouders van Nu en Kek Mama
• Helpen bij het ontwikkelen van de marketing- en merkstrategie, met duidelijke doelstellingen en KPIs, marktstrategieën en merkpositionering in samenwerking met de brandmanager
• Opbouwen van strategische samenwerkingen (intern en extern)
• Aansturen van het KidsToday team, momenteel 1,5 FTE en mogelijk stagiaires
• Het onderhouden van contact met potentiële en bestaande klanten en andere relaties zoals bloggers / journalisten
• Bezoeken van belangrijke beurzen en events
• Samenwerken met het team van developers om het concept verder door te ontwikkelen, nieuwe features bepalen, input aanleveren voor A/B testing, etc
• Inkoop van betaald verkeer en doorvoeren van SEO maatregelen samen met SEM Manager
• Analyseren van relevante data (online shopgedrag) en resultaten (conversie) alsmede externe factoren (concurrentie, nieuwe trends)

Jouw profiel

• 2-5 jaar ervaring in een digitale omgeving bijvoorbeeld met website management, online / affiliate marketing of digital strategy
• Aantoonbare affiniteit met de kindermodemarkt
• Bachelor/Master opleiding in Media, Marketing , Economie, Business of soortgelijk
• Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend (moedertaal) en hebt goede kennis van de Engelse taal
• Bekend met SEO / SEA, Google Analytics, E-Mail Marketing
• Energetisch, open minded, positief, gemotiveerd en met een hands on mentaliteit
• Punctueel, verantwoordelijk, gestructureerd en doorzettingsvermogen
• In staat om een team te managen en motiveren
• Resultaat gedreven, kan werken met targets en deadlines
• Zeer commercieel en analytisch denkvermogen
• Uitstekende communicatieve vaardigheden en team working skills

We bieden

Je krijgt de mogelijkheid om binnen een dynamisch, veranderend bedrijf te werken en een geweldig team met gelijkgestemde, internationale en enthousiaste collega's te ondersteunen. Wij bieden een marktconform salaris, pensioenregeling, collectieve ziektekostenverzekering kortingen, OV-jaarkaart en natuurlijk de kans om strategisch vorm te geven aan het merk KidsToday.

Solliciteren?

Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan de criteria? Stuur dan jouw motivatiebrief en CV, inclusief salarisindicatie en beschikbaarheid naar Catharina Zientz, catharina.zientz@sanoma.com. Voor meer informatie kun je ook contact opnemen met Catharina. 

liefs, Fay 

Fay  I could give up shopping, but i'm not a quitter!

Reageer