Wakker geworden met een kater? Zo los je het op!

Och, we kennen het allemaal. Een wijntje hier, een gin tonic daar. Iets te veel gezelligheid en BAM. De volgende ochtend word je wakker met knallende hoofdpijn, een droge mond met een smaak die je doet denken aan het hok van je oude cavia en een vleugje misselijkheid die nét niet erg genoeg is om linea recta naar de wc te rennen maar die je wél de hele dag achtervolgt. En natuurlijk gebeurt dit je altijd op een dag dat je naar je schoonouders moet / een belangrijke presentatie hebt / of 's avonds gewoon door moet voor ronde 2. Gelukkig zijn er een aantal tips tegen deze gevreesde katers. De beste? Gewoon iets minder drinken, regelmatig een glas water drinken tussen je wijntjes door en zorgen dat je van tevoren genoeg eet. Maar als deze tips te laat zijn, is de hoop nog niet verloren...

Tips tegen kater

In 5 stappen van je kater af

#1 Drink veel (kokos)water. We weten het inmiddels allemaal wel: alcohol droogt uit. Big time. Het tekort moet dus aangevuld worden! Drink daarom de volgende dag genoeg water - eventueel met een schijfje citroen voor een frisse smaak. Geen zin in water? Kokoswater hydrateert minstens zo goed en is ook nog eens super gezond. Een win-win dus!

#2 Weet wat je eet. Waarschijnlijk heb je óf zin in helemaal niets (want je hangt al een paar uur boven de wc) of je hebt een bijna onbedwingbare drang om je op een vette hap te storten. Maar je kan ook op een gezondere manier je kater te lijf gaan. Havermout zorgt bijvoorbeeld voor een stabiele bloedsuikerspiegel, bananen verzachten je hoofdpijn, gember, honing en pepermunt herstellen je lichaam. Ook groenten en fruit die veel water bevatten zijn aan te raden! Wat je ook doet, blijf uit de buurt van pittig eten. Je maag is namelijk al als een malle aan het werk om de alcohol te verteren, pittig eten maakt de boel alleen nog maar meer van streek. 

#3 Cola is your new best friend. Het klinkt misschien gek maar cola kalmeert je maag en zorgt ervoor dat je je minder misselijk voelt. Misschien wel slim om de fles even een uurtje open te laten staan, zodat de ergste prik verdwijnt en om niet teveel te drinken (cola droogt namelijk ook weer uit). Wissel een paar glazen water af met een glaasje cola en je bent voor je het weet weer up and running. 

#4 Fris jezelf op. Ik weet het, de neiging om in bed te blijven liggen is enorm. Maar zeg eens eerlijk: ben je je daar ooit beter van gaan voelen? Precies. Slaap een beetje uit en ga daarna écht je bed uit. Neem daarna een verfrissende douche en een stevig ontbijt. Een kopje koffie mag maar teveel versterkt de negatieve effecten van alcohol. Niet doen dus!

#5 Aan de wandel.Ok, je bent uit bed gestapt (held!), hebt gedoucht én ontbeten. Nu is het tijd om de deur uit te gaan voor een stevige wandeling. Stap stevig door, haal diep adem en blaas de lucht langzaam weer uit. Je zult zien dat je je écht beter gaat voelen!

liefs, Kristel 

Kristel  Keep your heels, head & standards high.

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer