Steef's Powerbreakfast: Açai smoothie bowls

Dé gezonde trend van dit moment? Açai smoothie bowls! Je kunt ze momenteel bij steeds meer healthy tentjes bestellen en ook social media staat er vol mee. Goed nieuws: zelf maken hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn en is in de meeste gevallen nog gezonder ook omdat je precies weet wat je er wel of juist niet in stopt.

Blog Stefanie

Een voedzaam, verfrissend ontbijt

Açai (spreek uit als assa-ie) is een zeer voedzame bes die diverse vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen bevat. Je kunt kiezen voor Açai pulp (ingevroren Açai bessen pulp) of Açai poeder (vermalen Açai bessen). Ik varieerde met beide en heb een paar leuke creaties bereid - puur op gevoel - waarmee je zelf kan spelen. Ik moet zeggen: het was allemaal een feestje! Zeker als het zonnetje schijnt is dit een ideaal voedzaam, verfrissend ontbijt dat je lekker veel energie geeft, maar zeker niet te zwaar valt! Het leuke is dat je er eindeloos mee kan blijven variëren, dus het gaat zeker niet vervelen. Zo kon ik maar lastig kiezen met wat voor vloeistof ik de Açai pulp of poeder wilde mengen. Ik heb o.a. gebruik gemaakt van kokosyoghurt, havermelk en kokoswater (optioneel gebruik ik ook vaak koud getrokken thee, bijvoorbeeld citroen/gember). Benieuwd welke ontbijtjes hieruit voort zijn gekomen? Lees mee! 

Recept #1: Double Fruitylicious Acai 

Acai Smoothie bowl

Gooi al je power needs in de blender. Nadat alles lekker gemixed is tot een dikke substantie giet je dit alles uit in je breakfast bowl. Nu begint het feest; je kunt je ontbijtje namelijk aftoppen met je favoriete superfoodies, net waar je zin in hebt!

Recept #2: Mango Green Choco

Acai Smoothie bowl

Gooi al je power needs in de blender. Top de Açai smoothie bowl vervolgens af met Superfoodies goji berries, pompoenpitjes, kokosrasp en cacaco nibs. Voor een extra knapperige bite koos ik voor de Superfoodies vegan, organic & raw Granola in de smaak Cacao & Maca (deze granola bestaat o.a. uit rauwe noten, zaden en havervlokken en bevat geen geraffineerde suikers). Om het geheel extra zoet te maken kun je kiezen voor het toevoegen van bijvoorbeeld een halve banaan.

Recept #3: Creamy Cocolicious Peanut Butter 

Acai Smoothie bowl

Gooi de power needs in de blender. Top de bowl vervolgens af met Superfoodies hennepzaadjes voor wat extra plantaardige eiwitten, verse plakjes banaan en bijvoorbeeld schijfjes aardbei. Voor een knapperige bite koos ik voor de Superfoodies vegan, organic & raw Granola in de smaak Coconut & Spirulina (deze granola bestaat o.a. uit kokos, zaden en havervlokken en bevat geen geraffineerde suikers). Om het geheel extra smeuïg te maken koos ik voor een flinke theelepel biologische, natuurlijke pindakaas.

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies,  the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen.  

liefs, Stefanie van de Walle

Stefanie van de Walle I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer