Steef's Powerbreakfast: 3x mijn favo smoothie bowl

Je wilt graag gezond en voedzaam ontbijten, maar je hebt geen zin in te veel gedoe en het mag ook niet té veel kosten. Daarom dit keer 3 lekkere ontbijtrecepten die slecht €1,50 per ontbijtje kosten en je echt zo in elkaar zet! Tevens zijn alle ontbijtjes vrij van tarwe, zuivel, soja, geraffineerde suikers en chemische toevoegingen. Waar wacht je nog op? Start je dag voedzaam en kick-off the day!

beeld

Zelf betrap ik mijzelf erop dat ik de volgende 3 ingrediënten erg veel gebruik, ze zijn multi inzetbaar en bevatten veel goede voedingsstoffen! Daarom 3 recepten op een rij met mijn favo veggies en fruitsoorten! Courgette, avocado en mango! Ik ben dol op de toevoeging van courgette in mijn (ontbijt)recepten, courgette zorgt gelijk voor een extra portie vitamientjes, zit vol vezels en is licht verteerbaar. Daarbij geeft het een smoothie een mooie, dikke structuur, zodat je deze lekker kunt oplepelen. Langer feest en beter voor jouw lichaam om alle voedingsstoffen op te nemen en te verwerken. Zo voorkom je tevens een opgeblazen gevoel. Want in een keer alles naar binnen ‘slurpen’ door een rietje kan wat heftig zijn voor jouw lichaam. Oké, daar gaan we! 

Courgette (geloof me, je proeft het niet)

1

Blend alle ingrediënten in de blender tot een mooi glad geheel, giet alles in jouw favoriete ontbijtkom en top af met Superfoodies Granola voor een ‘crunchy bite’. Wil je geheel graanvrij? Kies dan voor één van de Superfoodies Paleonola ontbijtmixen.

Mango, mijn tropische vriend! 

2

Het geeft mij écht een ultiem zomers gevoel en is perfect te combineren met diverse groentes in een smoothie bowl. Mango’s zijn supergezond en bevatten veel vitaminen en mineralen. Blend alle ingrediënten tot een mooi glad geheel, giet alles uit in jouw favoriete ontbijtkom en top af met Superfoodies Paleonola tropical berries.

 Mijn grote liefde; de avocado

3

De meeste mensen eten liever geen avocado omdat dit fruit veelal bekend staat als een caloriebom. Toch is avocado geen dikmakertje. Avocado is rijk aan enkelvoudige verzadigde vetzuren, die je bloedsuikerspiegel in balans houden en je langer een vol gevoel geven waardoor je minder snel weer honger krijgt en dus minder geneigd zult zijn om ongezonde tussendoortjes te gaan eten! Tevens geven ze een smoothie bowl een heerlijk romige structuur. Blend alle ingrediënten tot een mooi glad geheel, giet alles uit in jouw favoriete ontbijtkom en top af met Superfoodies Chia breakfastmix incan & goji berries. Tip: roer de chia mix even goed door de smoothie heen en laat even 5 minuten staan, zo absorberen de chia zaadjes mooi het vocht en krijg je een extra dik geheel!

Note; je kunt natuurlijk variëren in je toppings, zo zijn er inmiddels al 9 ontbijtsoorten van Superfoodies, dus kies vooral de smaak die je het meeste aanspreekt! Meer ontbijtrecepten beneden de 1,50 euro? Download dan gratis het e-book.

Over Stefanie van de Walle
Stefanie houdt enorm van gezond eten en houdt niet op voordat zij een gerecht zo healthy mogelijk heeft gemaakt. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar werk als Product Development Manager voor Superfoodies,  the place to be als het gaat om organic, raw en vegan eten. Goed nieuws: Stefanie zal maandelijks de lekkerste, gezondste en makkelijkste ontbijtrecepten met Fashionchick delen, zodat iedereen de dag met een heus powerbreakfast kan beginnen. 

liefs, Stefanie van de Walle

Stefanie van de Walle I love to work and I love 'healthy food'. I see life as one big challenge to further develop myself every day!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer