Sanne's Green Life: Voedzaam en makkelijk ontbijten

Ben je 's ochtends te druk om een uitgebreid ontbijt klaar te maken? Geen probleem! Een voedzaam en makkelijk ontbijtje is namelijk zo gemaakt. Met maar een paar ingrediënten tover jij je bakje (saaie) muesli of havermout om in een creatief hoogstandje.

Sanne quote

Maar wil je nou echt eens wat anders proberen dan heb ik vandaag vijf heerlijke ontbijtjes voor je op een rijtje gezet. Probeer bijvoorbeeld eens een healthy smoothiebowl met als geheim ingrediënt een biet of trakteer jezelf op een bakje ijs als ontbijt (ja ijs!) gemaakt van dadels en banaan. Zo weet je zeker dat je dag niet meer stuk kan! Enjoy! 

Smoothiebowl

Smoothiebowl

#1 Doe de bananen, de bevroren bessen en de plantaardige melk in je blender en mix tot het op een smoothie lijkt. #2 Giet dit in een bakje en schep je favoriete superfoods, vruchten en noten eroverheen. Geniet!!

Vegan banenpannenkoeken

Pannenkoeken

#1 Doe alle ingrediënten samen in de blender en mix tot je een dik beslag overhoudt.  #2 Verwarm wat kokosolie in een pan en bak de pannenkoeken binnen twee minuten goudbruin. #3 Beleg ze eventueel met stukjes banaan, blauwe bessen of ander fruit.

Overnight oats

Overnight oats

#1 Meng s’avonds voordat je gaat slapen alle ingrediënten bij elkaar en roer goed. #2 Schenk het in een weckpotje en schud nog een keer (zodat alles goed gemengd is!). #3 Zet de chiapudding in de koelkast en haal hem er 's ochtends uit. #4 Bestrooi met vers fruit en geniet!!

Frambozen taartjes

Frambozen taartje

#1 Verwarm je oven voor op 180 graden. #2 Meng in een bakje de frambozen samen met de sinaasappelsap en de agavesiroop (óf kokosbloesemsuiker dat geeft het een beetje een caramelsmaak.. erg lekker!!). #3 Roer tot alles goed gemengd is. Schep dit in 2 kleine ovenschaaltjes (ik gebruik crème brulee schaaltjes). #4 In een andere kom ovenschaal en zet deze even apart. In een andere kom meng je de speltvlokken, het havermout, het meel en het kaneel samen. #5 Wanneer je dit goed doorgeroerd hebt schenk je de agavesiroop en de kokosolie erbij, kneed dit goed door elkaar en strooi je de klonten op de frambozen mix. #6 Zet de schaaltjes 20 minuten in de oven tot de bovenkant knapperig en goudbruin is. #7 Serveer met wat extra fruit en/of je favoriete superfoods (cacaonibs en kokosrasp zijn er heerlijk bij)!

Vegan dadel- en banaanijs

Dadelijs

#1 Doe de dadels in je blender en mix tot er nog maar kleine stukjes overblijven. Haal deze er vervolgens uit en zet de kruimels in een bakje apart. #2 Doe de bevroren banaan (leg ze de avond voordat je het ijs wil maken in de vriezer) en de plantaardige melk (zoals ongezoete amandel- of hazelnotenmelk) in je blender, mix tot er een gladde ‘pap’ ontstaat. #4 Voeg de dadels en de kokosbloesemsuiker toe en mix nog ongeveer 30 seconden.

Boekweitpap met bessen en banaan

Boekweit

#1 Doe de boekweitkorrels samen met het water in een weckpot en laat deze een nacht staan. Het is belangrijk dat de korrels goed weken, anders is het voor je lichaam moeilijk deze te verteren en de vitaminen en mineralen op te nemen. #2 In de ochtend giet je het water weg en doe je de geweekte boekweit in je blender samen met de overige ingrediënten. Mix tot je een dikke pap overhoudt. #3 Schep deze in een bakje en bewaar de rest in een weckpot in de koelkast (dit blijft tot twee dagen goed). #4 Versier met fruit en eventueel andere topping zoals moerbeien, extra kokos, kaneel of kokosbloesemsuiker. Smakelijk!

Over Sanne van Rooij
Toen ze ruim twee jaar geleden begon met plantaardig eten, vond iedereen het maar vreemd. Inmiddels inspireert Sanne van Rooij op haar website Living The Green Life en Instagram account BeautyBlends haar lezers dagelijks met prachtige food fotografie en haar veganistische lifestyle en bedenkt ze recepten voor onder andere Glamour, RedUK, I Love Health, Women's Health en Moderne Hippies. 

liefs, Sanne van Rooij

Sanne van Rooij if you can dream it, you can do it

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer