Sanne's Green Life: Drie keer anders koken met banaan

Rijpe bananen zijn een van de beste ingrediënten voor een gezond receptje. Niet alleen heeft het een heerlijke zoete smaak en is het daarmee een perfecte natuurlijke suikervervanger. Door de structuur kun je een banaan ook gebruiken als vervanger voor een eitje wanneer je deze niet in huis hebt of een keer een vegan baksel wil proberen.

Sanne quote nieuw

Omdat ik gek ben op deze fruitsoort en ze dagelijks eet deel ik vandaag mijn drie favoriete recepten met banaan! Dus liggen er een paar rijpe in je fruitmand dan kan je je nu helemaal uitleven! 

Vegan oven banaan met bessen

Vegan oven

#1 Verwarm je oven voor op 180 graden. #2 Snij de banaan in plakjes en doe ze in een kleine ovenschaal, schep de havermout, kokosrasp en de bessen eroverheen, vervolgens de kokosolie. #3 Zet het bakje 10 minuten in de voorverwarmde oven. #4 Serveer met je favo topping en geniet!

Muffins

Muffins

#1 Verwarm je oven voor op 180 graden en bekleed je muffin bakblik met bakpapier. #2 Doe alle droge ingredienten in een kom en hussel alles even door. #3 Doe de vloeibare ingrediënten en je blender of keukenmachine en mix tot je een dikke vloeibare saus overhoudt. #4 Giet dit over de droge ingrediënten en roer alles goed door elkaar. #5 Schep de baking soda hier overheen en daarop schenk je de appel azijn (dus op de baking soda). Dit zal gaan schuimen, niet schrikken, dit hoort! Roer alles nog een laatste keer en schep het deeg in de zes vormpjes van je bakblik. Versier met extra bosbessen en de plakjes banaan. #6 Zet de vegan muffins vervolgens 30 minuten in een voorverwarmde oven. Prik daarna een sate prikker in een van de muffins. Komt deze er droog uit? Mooi, dan zijn ze klaar! Enjoy!

Chocolade havermout

Chocolade havermout

Dit havermout ontbijtje is zo gemaakt. Hierdoor is het een perfect begin van de dag wanneer je haast hebt. #1 Doe de glutenvrije havermout in een klein steelpannetje en voeg hier de plantaardige melk bij. #2 Zet de pan op middelhoog vuur en kook in ongeveer tien minuten de havermout zacht. Roer in de tussentijd een paar keer door zodat de havermout niet overkookt of aanbrandt. #3 Maak in de tussentijd de karamel saus door de dadelpasta en het kokoswater (heb je dit niet in huis dan kan je ook water gebruiken) in je blender te mengen tot een vloeibare saus. #4 Na tien minuten haal je de havermout pap van het vuur en roer je hier de banaan, amandelpasta en kaneel doorheen. #5 Strooi je cacaopoeder erover samen met de cacao nibs en giet als laatste de karamelsaus eroverheen. Serveer met wat extra fruit en enjoy!

Over Sanne van Rooij
Toen ze ruim twee jaar geleden begon met plantaardig eten, vond iedereen het maar vreemd. Inmiddels inspireert Sanne van Rooij op haar website Living The Green Life en Instagram account BeautyBlends haar lezers dagelijks met prachtige food fotografie en haar veganistische lifestyle en bedenkt ze recepten voor onder andere Glamour, RedUK, I Love Health, Women's Health en Moderne Hippies.

liefs, Sanne van Rooij

Sanne van Rooij if you can dream it, you can do it

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer