Sanne's Green Life: Dit zijn mijn favoriete smoothies!

Iedereen kent hem wel, de smoothie! Een geweldige mix van fruit, groente, (plantaardige) melk, poeders en superfoods. Fijn als ontbijt maar ook heerlijk als tussendoortje of zelfs als lunch! De meesten hebben inmiddels wel een staafmixer of blender in huis en daarmee is een smoothie zo gemaakt en als kers op de taart: gebruik je goede ingrediënten, dan is dit lekkere drankje ook nog eens erg gezond!

Sanne van Rooij

Calorieënbom?

In de supermarkt vind je de leukste en mooiste combinaties. Framboos, appel en granaatappel en munt, blauwe bessen en banaan zijn heerlijk. Helaas worden er vaak suikers aan toegevoegd om nog niet te spreken over kleur- en smaakstoffen. Niet meteen super ongezond maar wel een calorieën bom. Maak daarom je smoothie gewoon zelf! Er zijn flink wat combinaties te verzinnen, de een wat gezonder dan de ander. Qua smaak kan er gelukkig niet veel mis gaan. Gebruik je ingrediënten die je lekker vindt dan is het eindresultaat vaak ook een feestje. Begin met een stuk fruit en een handjevol groenten. Voeg daarna wat plantaardige melk of plantaardige yoghurt toe en wat andere goede ingredienten zoals chiazaad, lijnzaad, edelgistvlokken en/of hennepzaad. Mix en enjoy! Heb je nu niet zo’n zin om zelf creatief bezig te zijn? Geen probleem, ik deel mijn drie favoriete smoothies vandaag! 

Groene smoothie met kiwi

Smoothie recepten

Het allerfijnste van het maken van een smoothie is dat deze binnen 1 minuut klaar is! Gooi gewoon alles in de blender, mix tot er geen klonten meer inzitten en enjoy! Hopelijk maak ik hiermee het drinken van een groenten smoothie wat leuker voor jullie!

Frambozen en mango smoothie

Smoothie recepten

Meng eerst in je blender alle ingrediënten, behalve het chiazaad, voor de frambozen laag. Als alles goed gemixt is voeg je de chiazaadjes toe en roer je deze door de frambozen smoothie. Giet deze in een glas en spoel je blender goed om. Doe vervolgens de halve verse mango of 75 gram bevroren mango blokjes in je blender samen met wat water. Mix ongeveer 2 minuten tot je een dikke mango puree overhoudt. Schep deze bovenop de frambozen smoothie. Versier met wat vers fruit en enjoy!

Bieten smoothie

Smoothie recepten

Verwijder de schil van de rode bieten en doe hetzelfde met de appels wanneer ze niet biologisch zijn. Pers de citroen uit en giet het sap in je blender. Voeg daar de rest van de ingrediënten bij. Zet je blender of keukenmachine aan en laat deze zeker vier minuten draaien tot er geen stukjes meer in je smoothie zitten. Top met je favoriete fruit, noten of zaden en enjoy!

Over Sanne van Rooij
Toen ze ruim twee jaar geleden begon met plantaardig eten, vond iedereen het maar vreemd. Inmiddels inspireert Sanne van Rooij op haar website Living The Green Life en Instagram account BeautyBlends haar lezers dagelijks met prachtige food fotografie en haar veganistische lifestyle en bedenkt ze recepten voor onder andere Glamour, RedUK, I Love Health, Women's Health en Moderne Hippies. 

liefs, Sanne van Rooij

Sanne van Rooij if you can dream it, you can do it

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer