Fashionchick interviewt: Anecdote

Deze keer in Fashionchick interviewt: Anecdote (Jet van Beuningen).
Ik ben aangekomen bij het nieuwe kantoor van Anecdote op de Leidsegracht in Amsterdam. Er hangt een relaxete sfeer in het kantoor en het is een lekkere lichte ruimte. We gaan aan de grote tafel zitten kletsen wat en dan kan het interview beginnen..

Waar staat het merk Anecdote voor?
Anecdote is begonnen als een basis collectie die je goed kon combineren met je andere kleding.
Ik ben uitgegaan van wat ikzelf, vrienden en familie om mij heen graag willen dragen, dayly wearable styles. Wel merkten we al snel dat de vraag groter was naar iets uitgewerktere stijlen dan naar de pure basics, dus hier hebben wij op ingespeeld. Anecdote staat voor essentials with a twist.
Wat is de doelgroep van Anecdote?
Anecdote is heel toegankelijk voor een breed publiek. Onze 'main' doelgroep is ongeveer tussen de 20-35 jaar, maar we verkopen ook veel vesten aan de dames van 35 . Vrouwen die waarde hechten aan hoogwaardige kwaliteit, comfort en graag mooie kleding in hun kast willen hebben hangen die ze dagelijks aan kunnen trekken.


Hoe is het allemaal begonnen?
Ik (Jet) was klaar met de AMFI (Amsterdam Fashion Institue) en wilde toen eigenlijk al meteen mijn eigen label opzetten maar heb er toch voor gekozen om eerst wat meer werkervaring op te doen. Ik ben toen aan de slag gegaan bij Tommy Hilfiger. Daar heb ik een tijdje gezeten en veel geleerd. Door al mijn ervaring bij Tommy Hilfiger durfde ik de stap te zetten om mijn eigen label te beginnen.

Ik ben begonnen met tekenen, produceren en bedenken welke kant ik op wilde met mijn merk en waar het voor zou staan. Als snel was ik eruit dat ik echt een verhaal rondom de kleding wilde creëren, met elke collectie wil ik een verhaal brengen. Dat was voor mij een hele belangrijke factor. Aan de hand van dit idee is ook de naam Anecdote ontstaan. Alle collecties zijn gebasseerd op plekken waar ik ben geweest die me inspireerde en die ik leuk vond om een verhaaltje over te vertellen. Dit is terug te zien in de brochure maar ook in de kleding zelf. In alle kleding staat een korte Anecdote. Daarnaast hebben alle kledingstijlen een eigen naam die vernoemd zijn naar familie en vrienden.

Image of ZOE
Zoe, vest
EUR: 64,50
(Anecdote)

Image of LOLA
Lola jurk
EUR: 74,50
(Anecdote)

Image of APRIL
April, jurk
EUR: 74,50
(Anecdote)

Wat voor een materialen gebruik je allemaal?
De stoffen die wij gebruiken worden gemaakt in verschillende landen. Ik ben begonnen met alleen knitware en jersey kwaliteiten, inmiddels heb ik ook voile cotton en linnen toegevoegd. Anecdote staat voor goede kwaliteit, wij letten hier dan ook heel specifiek op. Soms een tikje cashmere erin voor net dat luxe gevoel of een klein beetje angora voor de aaibaarheidsfactor. Alles wordt met veel zorgt er stijl uitgekozen.
Hoe ziet de toekomst er uit voor Anecdote?
Ik wil nog veel dingen gaan doen met Anecdote, een droom is om een eigen winkel te hebben die ik helemaal inricht aan de hand van de look en feel van Anecdote, je stap dan echt even in de wereld van Anecdote. Verder werkt ik vanaf dit seizoen met een Belgische distributeur dit Anecdote in de belgische markt gaat zetten en een agent in Duitsland. Op mijn 'wishlist' staat zeker nog om Anecdote in heel Europa onder de aandacht te brengen. Ik geloof ook erg in Scandinavië en Engeland voor Anecdote. Ook lijkt het me een waanzinnige uitdaging om voor heren te gaan ontwerpen, van die lekkere dikke vesten en de perfecte kabel trui.
Hoeveel zien we van Jet terug in Anecdote?
Wat je van mij terug ziet in het merk is echt het verhaal en het idee waarmee ik ontwerp. Per collectie waan ik me in mijn eigen werledje, de laatste keer was het New York. De brochure is dan ook geschoten in New York bij al mijn favoriete plekjes. De kleding past daar goed bij. Qua comfort maar ook qua feel.


-xoxo- Anniek

Voeg de webshop Anecdote toe aan jouw favorieten...>

liefs, Anniek 

Anniek  Just do it!

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer