Daisy loves health: zo eet je meer groentes

Voldoende groente en fruit eten, het blijft voor velen een dingetje. Het Voedingscentrum adviseert 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag. Maar wat mij betreft kun je daar flink over heen gaan. In elk geval wat groentes betreft. Het eten van groentes brengt namelijk zo veel voordelen met zich mee!

I Love Health

Zo vind je veel vitamines, mineralen en belangrijke antioxidanten in groente. Ook bevat het veel vezels, wat goed is voor de spijsvertering en een verzadigd gevoel geeft. En groentes vullen goed, zeker als je kijkt naar het relatief lage aantal calorieën. Groentes zijn dus altijd aan te raden, maar zeker als je wilt afvallen kun je het beste veel groentes eten. Zorg dat je maaltijd altijd voor de helft uit groentes bestaat en vul dit aan met koolhydraten en vis of vlees. Snack attack? Pak er wat wortels of komkommer bij en eet dit zoveel je wilt. Ik heb altijd snack tomaatjes in huis, zodat ik dit kan snoepen voor de lekkere trek rond 16u.

I love health

Hoewel ik er totaal geen problemen mee heb om voldoende groente binnen te krijgen, hebben velen dit dus wel. Daarom heb ik een slimme tip voor je, zodat je ongemerkt toch je groentes binnen krijgt en tegelijk van een heerlijk – vaak zoet – baksel aan het genieten bent. Wat dacht je van groente in je brownies, in pannenkoeken of door je havermout?! Klinkt gek, I know, maar probeer het! You will love it, net als ik!

Recept 1: Brownies met avocado en dadel

Ik maakte deze brownie vorige maand voor mijn verjaardag. Als health blogger kan ik mijn visite natuurlijk niet op een slagroomtaart trakteren. Het geheime ingrediënt van deze gezonde brownie is avocado. Hierdoor is de brownie lekker smeuïg én gezond! Avocado is natuurlijk geen groente maar een fruitsoort, maar ik vond ‘m toch heel mooi in dit rijtje passen! Je vindt het recept voor de brownies met avocado en dadel op I Love Health.

Recept 2: Pannenkoekjes met courgette

Deze fluffy pannenkoekjes maak je van boekweitmeel en om ze extra gezond te maken heb ik er courgette in verstopt. Je proeft er niks van! In elk geval niks nadeligs. Ze smaken goed bij het ontbijt met wat honing maar ook bij het avondmaal misstaan ze niet. Benieuwd hoe je deze pannenkoekjes met courgette zelf in elkaar flanst? Klik op de link!

I love health

Recept 3: Carrot cake havermout

Wie is er niet gek op carrot cake? Ik wel in elk geval! En omdat havermout mijn favoriete ontbijt is, besloot ik deze twee te combineren. En geloof mij maar: geraspte wortel door je havermout is lekker! Gewoon proberen. Je vindt het recept voor deze gezonde carrot cake met havermout hier!

Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. 
Volg Daisy & I Love Health op FacebookInstagram en Twitter!

liefs, Kristel 

Kristel  Keep your heels, head & standards high.

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer