Daisy loves health: Mijn favoriete gezonde dagmenu

Ik krijg zo vaak de vraag: wat is nu echt jouw signature dish? Of je favoriete gerecht? Gezond of ongezond… Ja, naar mijn ultieme guilty pleasure is iedereen ook altijd heel benieuwd. Iedereen die mijn blog leest weet dat ik geloof in de 80-20 regel. Dat betekent 80% van de tijd clean en gezond eten. En de andere 20% kun je best een beetje zondigen! Op I Love Health geef ik inspiratie voor die gezonde 80%. Want iedereen kan vast wel zelf bedenken wat voor ongezonds er gegeten gaat worden op een cheat day! Niemand die daarvoor inspiratie nodig heeft. Opvallend trouwens! Ha!

Daisy favoriete recepten

Maar gezonde inspiratie heb ik in overvloed voor je. Mijn favoriete gerechtjes van dit moment heb ik in een dagmenu voor je samengesteld. Wat is mijn favo ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes? Dat zal ik je vertellen!

Daisy favoriete recepten

Favoriet ontbijt: pancakes

Oké, eerlijk is eerlijk. Ik bak ook niet elke dag pannenkoekjes. Maar damn it, wat vind ik dit toch altijd lekker. Dus als ik iets meer tijd heb, bak ik graag een stapel pannenkoekjes! Beetje fruit en kwark of yoghurt erbij en je hoort mij tot de lunch niet meer! Het recept vind je op mijn blog.

Favoriete lunch: eiwitomelet

Sinds ik met Personal Body Plan ben begonnen ben is deze eiwitomelet met roerbakgroenten één van mijn favoriete lunches! Veel eiwitten, veel groenten en weinig koolhydraten. Zo’n beetje the story of my life op dit moment. Voor nog wat extra groenten en vezels heb ik hem op een bedje van sla en geraspte wortel geserveerd. En vergeet dat plukje kiemen niet, voor extra vitamientjes. Lekker en licht maar dankzij de eiwitten wel verzadigend! 

Daisy favoriete recepten

Favoriete diner: sushi bowl

Ik ben dol op sushi! Ik ga dan ook graag naar een goed sushi restaurant en hoewel ik helemaal niet van de bezorgmaaltijden ben, is het in elk geval sushi als ik een keer iets bestel. Zelf sushi maken? Hmmm. Ik vind het een dingetje. Dat rollen vind ik maar een hoop gedoe. Veel makkelijker is het om alle sushi ingrediënten in een schaaltje te kieperen. De smaak is er niet minder om! Ook leuk als diner als vrienden komen eten: zet schaaltjes met allerlei sushi ingrediënten op tafel en laat iedereen zijn/haar eigen sushi bowl maken.  

Favoriete tussendoortjes: coffee cake

Ik snack vaak als tussendoortje ‘gewoon’ een stuk fruit, een bakje kwark met fruit of wat rauwkost met hummus of yoghurt dip. Maar dat is natuurlijk niet recept waardig. Als ik wel de keuken in duik voor een eigen recept, maak ik de laatste tijd het liefst deze spicy coffee cake. Ontzettend lekker! Ik vries de plakken in en pak er dagelijks een plakje uit als tussendoortje. Genieten! 

Meer gezonde recepten vind je op I Love Health

Liefs, Daisy

Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. Volg Daisy & I Love Health op FacebookInstagram en Twitter!

liefs, Daisy Oppelaar

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer