Daisy loves health: Gezond op vakantie en Bali eetdagboekje

Op het moment van schrijven van deze blog, ben ik alweer exact één week in Bali. My home far away from home! En wat word ik blij van de gedachte dat ik nog 5 weken te gaan heb. Vorig jaar ben ik verliefd geworden op Bali. Ik voel me hier zo enorm thuis! Eerst heb ik een maand rondgereisd en veel plekken van en om het eiland gezien. Maar er was één plekje waar ik mij toen voor de laatste 6 weken wilde settelen: Canggu, een klein surfdorpje net buiten Seminyak. Hélemaal mijn plekkie!

Leuke mensen, goede sfeer, surfen, niet té druk maar wel genoeg te beleven, en heel veel lekker en gezond eten! Het ene na het andere leuke tentje vind je langs de weg. Drie keer per dag is het feest, want dan mag ik weer ergens lekker gaan eten! Inmiddels zijn we 8 maanden verder, en besloot ik weer deze kant op te gaan. Ik werk wel gewoon door aan I Love Health. Een soort van werkvakantie dus. Dat is het fijne van blogger zijn: ik kan het overal ter wereld doen! Maar ook tijdens werkvakanties vind ik het belangrijk om gezond te blijven leven. En dat doe ik zo!

 debbie eetdagboek

Gezond eten & sporten tijdens je vakantie

Voor veel mensen is het lastig om gezond te blijven eten en leven als ze op vakantie zijn. Natuurlijk mag je de teugels best een beetje laten vieren, het is immers vakantie. Ik zal de laatste zijn die je verbiedt om af en toe lekker te snacken en zo. Maar het is ook echt heel easy om gezonde(re) keuzes te maken qua voeding en bewegen kan natuurlijk overal. Hardloopschoenen in die koffer en gaan! Of zoek zoals ik een leuke gym of yoga school op jouw bestemming op. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Ik ben er nu een week en ik ben ook al lekker sportief geweest:

  • 3 x een surfsessie van zo’n 2 uur (ik ga het liefst elke dag, maar de golven waren 4 dagen op rij way too big voor mij, zo’n pro ben ik – nog – niet!)
  • 2 x een training bij mijn nieuwe gym, Bali Fit. Heftig joh! Maar super coole trainingen!
  • 2 x hardlopen

 Hardlopen daisy loves health

Eetdagboek

Zowel voor I Love Health als voor Fashionchick heb ik mijn eetdagboekje bijgehouden. Ik eet 3 x per dag buiten de deur, want ik heb geen keuken in mijn guesthouse. Maar dat is alles behalve een straf voor me. Ik zou best elke avond 3 gangen willen en kunnen eten, maar goed, dan kun je me naar huis rollen over 6 weken en dat wil ik niet. Ik kies dus voor 1 ‘gang’ of twee kleine voorgerechten. Door de warmte heb ik ook minder trek dan wanneer ik thuis ben.

Ik heb van thuis een zak tarwegraspoeder mee genomen. Ik start elke dag dus daarmee. Daarna een kopje thee, ook van thuis mee genomen. En verder drink ik liters water op een dag. Dat is altijd belangrijk, maar zeker in warme gebieden. Drink dus voldoende!

 Op het strand daisy loves health

Dag 1

Ontbijt: bij mijn all time favourite ontbijtplek Crate: Omelet met feta en cherrytomaatjes en een stukje zuurdesembrood. Daarbij drink ik een cappuccino.

Lunch: bij Koi eet ik een zelf samengestelde salade uit de vitrine. Ik kies de ingrediënten (mix van veggies, sla, zoete aardappel, gamba’s en kip) en zij maken er wat moois van.

Diner: ik eet bij een heel fijn BBQ restaurant aan het strand en bestel de tonijn temaki met salade. Ik heb nog meer trek en bestel groentespiesen van de BBQ.

Extra: San Miguel light als Sunset Drink bij het strand.

visual dag 2 daisy loves health 

Dag 2

Ontbijt: ik bestel de Brekky Plate bij Crate: Een omelet op zuurdesembrood met erbij gerookte zalm, spinazie, gegrilde tomaat en avocado. En een cappu!

Lunch: Gado gado met tempeh en spicy pindasaus bij Canteen. Mega lekker.

Diner: ik bestel de falafel bowl bij Betelnut: falafel, rode quinoa, salade erbij en een stuk pita brood met hummus. Niet normaal lekker!

 Peace please

Dag 3

Ontbijt: Peas Please ontbijtje bij Crate. Mijn favoriet tot dusver! Het receptje zal ik hieronder delen.

Lunch: ik heb een ‘zakenlunch’ (ja ook hier gaat het gewoon door!) met de oprichter van Surfandyoga.com. Ik neem een pompoensalade.

Diner: Ik ga met Marielle van sieradenlabel Scmyk eten bij Biku in Seminyak. We delen drie gerechtjes: salade met bruine rijst en pompoen, maiskoekjes met salade en spicy kipdingetjes. O ja, en een wijntje!

Je ziet, ik heb ontzettend lekker gegeten en toch super gezond. Ook heb ik genoten van een wijntje of drankje op z’n tijd. Het zijn maar drie maaltijden op een dag, maar omdat de porties groter zijn de maaltijden die ik thuis maak, heb ik voldoende hieraan. En omdat het zo warm is, is je eetlust vaak ook iets kleiner.

Recept Peas Please

1 snee zuurdesembrood

1 gepocheerd ei

Spinazie

Pesto 

Erwten

Feta

Zo maak je het: Kook of stoom de erwten kort tot ze gaar zijn. Roerbak de spinazie kort in een wok.
Smeer de boterham in met de zelfgemaakte pesto. En beleg vervolgens met de spinazie en de overige ingrediënten. Eindig met de feta.

 Over Daisy Oppelaar
Daisy kan heel hard rennen, heel lekkere healthy baksels maken en dat beide ook nog eens heel mooi vastleggen op haar blog I Love Health.nl. In 2012 begon ze één van de eerste Nederlandse blogs over health zonder geitenwollensokken-imago, wat uitgroeide tot een grote naam op dat front. Op haar blogs deelt Daisy niet alleen smoothies en haar persoonlijke visie op gezondheid, ze vraagt ook regelmatig de mening van sport- en voedingsdeskundigen. 
Volg Daisy & I Love Health op FacebookInstagram en Twitter!

liefs, Daisy Oppelaar

Shop meer van

Geen resultaten gevonden.

Reageer