5 super makkelijke en slaapverwekkende tips

Als er één ding is dat me bijna altijd en overal lukt, dan is het slapen. In bed, op de bank, in een trein, auto, vliegtuig of volle collegezaal; zodra ik een klein beetje mijn best doe (maar dat is vaak niet eens nodig) lig ik heerlijk te ronken. Maar zo eens in de zoveel tijd kan ik de slaap niet vatten. Verschrikkelijk vind ik dat. En omdat ik me zo erger aan het feit dat ik niet kan slapen, lig ik natuurlijk nog veel langer naar het plafond te staren dan nodig is. Wat een ellende. Gelukkig zijn er een aantal trucjes waarmee je binnen no time onder zeil bent. Benieuwd welke tips jou in dromenland gaan helpon? Read on...

Tips om in slaap te vallen

5 tips om sneller in slaap te vallen

#1 Een super simpele maar o-zo doeltreffende methode is de 4-7-8 methode. Klinkt ingewikkelder dan het is, beloofd. Hoe het werkt: je ademt vier seconden diep in, je houdt je adem vervolgens zeven seconden vast en ademt daarna in acht seconden weer uit. Het is even oefenen want in het begin zal het vooral voelen alsof je te veel of te weinig adem hebt maar heb je 'm eenmaal onder de knie dan laat deze methode je binnen een minuut in slaap vallen. De combinatie zorgt namelijk voor een chemische reactie in je hoofd en laat je hartslag dalen.

#2 Blijf niet liggen als je aan het malen bent maar ga rechtop zitten. Als je ligt voel je je namelijk kwetsbaarder en denk je dus minder rationeel. Algehele ellende en doemdenkerij ligt dus letterlijk op de loer. Ga je rechtop gaat zitten dan kun je beter nadenken en een knoop doorhakken over het onderwerp dat je wakker houdt. 

#3 Laat jezelf even uitgebreid gapen. Het nabootsen van gapen maakt allerlei goede gevoelens in je hersenen los én verlicht spanningen. Zelfs als dit hartstikke nep en geforceerd is. Even een paar keer flink gapen dus, dan zul je merken dat je veel makkelijker in slaap valt.  

#4 Ga lezen. En nee, dan heb ik het niet over de berichten op je Facebook timeline of Whatapp gesprekken met je bestie. Lees een boek! Verschillende onderzoeken hebben bewezen dat lezen je hoofd leegmaakt en je een slaperig gevoel geeft. Laat dat nou precies hetgeen zijn dat je nodig hebt om in een heerlijke diepe slaap weg te zakken...

#5 Probeer al voordat je naar bed gaat een beetje tot rust te komen. Kijk 30 minuten voordat je wil gaan slapen niet meer op je computer, tablet, telefoon of tv. Om jezelf nog meer te laten ontspannen kun je een halfuur voor het slapen gaan naar kalme muziek luisteren. Focus je op de muziek terwijl je ligt zodat je ademhaling langzamer wordt en je als een blok in slaap valt.

Op je mooist naar bed

La Perla JAZZ TIME Negligé blackLa Perla HemdZalando
€ 219,95
Marjolaine Odon nachthemdMarjolaine Hemdde Bijenkorf
€ 89,95
Women Secret Negligé pinksWomen secret HemdZalando
€ 34,95
Princesse tam.tam BEAUTE COMBINETTE Negligé blanc rosePrincesse tam.tam HemdZalando
€ 64,95
Hunkemöller PEGGY Badjas blackHunkemöller Zalando
€ 39,95
Hanro VIOLA Negligé purple greyHanro HemdZalando
€ 89,95

Lees ook: Zo behoud je je mooie bruine kleurtje!

liefs, Kristel 

Kristel  Keep your heels, head & standards high.

Reageer